  • 21. Data: 2009-11-18 00:12:47
    Temat: Re: [lekkie ot] Ktos tu chyba sobie kupil nowego windowsa :)
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hdv6cf$lvf$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:hdttuo$bvv$...@n...onet.pl...

    lych-uzytkownikow,Aktualnosc,15352.html

    > Tu jest ta licencja:
    > http://img689.imageshack.us/img689/4230/win7licencja
    .png
    > nie specjalnie widzę który jej punkt złamałem... zresztą nawet gdybym
    > złamał któryś z punktów to na 99,999% jest on sprzeczny z naszym prawem,
    > ergo nie obowiązuje w Polsce.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > Mikołaj
    punkt 5c załatwia wszystko.
    "lub innymi składnikami sprzętu" , co nie wymaga preinstalacji...
    czyli z myszką za 5zł też można.

  • 22. Data: 2009-11-18 07:03:51
    Od: ps <p...@g...pl>

    Jakub Witkowski pisze:
    (..)
    > Olej opałowy, albo wręcz kujawski w spożywczaku też możesz kupić,
    > choć nie wolno ci go wlać do baku.

    Akurat wlać to wolno :)

  • 23. Data: 2009-11-18 10:26:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał

    > Chyba legalne, bo paliwo "ekologiczne" nie jest obłożone vat i
    > akcyzą.

    Vat chyba jest - tzn 22% a ni etyle co w sklepie, z akcyzy owszem
    [nie znam aktualnej wersji] zwolnione - ale tylko tylko to
    wyprodukowane w zgodzie z ustawa o biopaliwach.

    J.

  • 24. Data: 2009-11-18 13:06:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > http://img689.imageshack.us/img689/4230/win7licencja
    .png
    > nie specjalnie widzę który jej punkt złamałem...

    Ty jak ty - Pkt. 2 - kupiles razem z nowym komputerem ?

    A jesli sprzedawca nie mial prawa ci jej sprzedac, to masz ja
    nielegalnie :-)

    >zresztą nawet gdybym złamał któryś z punktów to na 99,999% jest on
    >sprzeczny z naszym prawem, ergo nie obowiązuje w Polsce.

    a jakie prawa tu obowiazuja poza ustawa o prawach autorskich ?
    Ona nieprecyzyjna jest i chyba niewiele z niej wynika.

    J.

  • 25. Data: 2009-11-18 14:47:47
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    > Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>
    .png

    > Ty jak ty - Pkt. 2 - kupiles razem z nowym komputerem ?

    Nie złamałem punktu 2. Sprzedawca Windowsów spełnia wymagania dla sprzedawcy
    OEM :-)

    > A jesli sprzedawca nie mial prawa ci jej sprzedac, to masz ja nielegalnie
    > :-)

    No jak nie miał prawa jak miał ;)

    > a jakie prawa tu obowiazuja poza ustawa o prawach autorskich ?
    > Ona nieprecyzyjna jest i chyba niewiele z niej wynika.

    Spokojnie, juz ostatnio M$ cudował, że tylko nowe kompy, potem były dodawane
    jako dodatek na jednej fakturze "nowe elementy komputera", jeszcze później
    wystarczyła "zepsuta myszka", a ostatecznie okazało się, że Windowsy OEM
    można kupić normalnie bez tych ceregieli i głupawych podchodów.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 26. Data: 2009-11-19 12:24:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:he11ia$h4d$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > wiadomości grup

    > Nie złamałem punktu 2. Sprzedawca Windowsów spełnia wymagania dla

    A wymagania z pkt 5 i 6 spelnil ?
    Tzn preinstalowal ci Oprogramowanie i nakleil Certyfikat
    Autentycznosci ? :-)

    > Spokojnie, juz ostatnio M$ cudował, że tylko nowe kompy, potem
    > były dodawane jako dodatek na jednej fakturze "nowe elementy
    > komputera", jeszcze później wystarczyła "zepsuta myszka",

    Ale takie ich prawo - okreslac warunki licencji.

    >a ostatecznie okazało się, że Windowsy OEM można kupić normalnie
    >bez tych ceregieli i głupawych podchodów.

    Jak widac stare pomysly wracaja .. zupelnie nie wiem czemu zreszta.

    J.

  • 27. Data: 2009-11-19 21:10:43
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

> [...]
    >
    > A wymagania z pkt 5 i 6 spelnil ?
    > Tzn preinstalowal ci Oprogramowanie i nakleil Certyfikat Autentycznosci ?

    Tak, uczynił to co prawda to moimi rekami ale mogę mu to uznać.

    > Ale takie ich prawo - okreslac warunki licencji.

    Jako monopolista MS ma trochę ograniczone te swoje prawa...

    > Jak widac stare pomysly wracaja .. zupelnie nie wiem czemu zreszta.

    Moim zdaniem idea licencji OEM jest następująca: "My Ci sprzedajemy taniej,
    ale bez pudełka, wsparcia technicznego, i w ogóle ze wszystkim zwracaj sie
    do producenta swojego komputera, my nie chcemy więcej o Tobie słyszeć. Od
    nas masz nośnik, nalepkę i licencje, reszta to nie nasza sprawa..."

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj