  • 31. Data: 2013-01-29 06:42:45
    Temat: Re: legendy o uruchamianiu auta na pych / zaciąg:-)
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-01-28 22:53, h.w.d.p. pisze:
    > no co ty. woda w komorze spowoduje tylko wygiecie korby. na rozrzad nie
    > ma zadnego wplywu.

    Korby na bank, ale zastanawiam się czy pompowanie wody nie będzie miało
    też wpływu na zwiększony opór na rozrządzie.

    Pozdr.

  • 32. Data: 2013-01-29 08:05:04
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Jeśli masz klasyczne sprzęgło, to masz w nim coś takiego, co nazywa
    > się tłumikiem drgań wzdłużnych

    skretnych.

  • 33. Data: 2013-01-29 10:18:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Może po prostu zapomniał go zmienić po pierwszym mln km :->

    :)

    Ttłumaczył chyba, że holownik tak go szarpnął, że za szybko puścił sprzęgło
    i łańcuch się zerwał.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 34. Data: 2013-01-29 10:24:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Jeśli masz klasyczne sprzęgło, to masz w nim coś takiego, co nazywa
    >się tłumikiem drgań wzdłużnych (te sprężynki w tarczy). On złagodzi
    >impet uderzenia.

    Zobacz jakie one dlugie. skrocic sie moga o centymetr, moze dwa, to
    jest drobna czesc jednego obrotu.
    Jak przy 200km/h wrzucisz dwojke to nie wiem czy to ma jakies
    znaczenie ... a pasek sie jednak nie zrywa :-)

    >Poza tym - elementy wirujące silnika połączone z
    >kołem zamachowym mają swoją bezwładność a sprzęgło przenosi skończony
    >moment obrotowy bez poslizgu. W samochodach jednak sprzęgło kłowe to
    >wyjątek a nie reguła.

    Za to hydrauliczny silownik sprzegla czescie sie zdarza.
    I juz sie nie daje "strzelic", bo zanim plyn wyplynie ..

    J.

  • 35. Data: 2013-01-29 10:28:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:ke844t$tam$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    >>

    > :)
    >
    > Ttłumaczył chyba, że holownik tak go szarpnął, że za szybko puścił

    Mówił też, że podejrzewa napinacz hydrauliczny, który nie miał kiedy dostać
    odpowiedniego ciśnienia oleju.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 36. Data: 2013-01-29 10:50:56
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    >>

    > :)
    >
    > Ttłumaczył chyba, że holownik tak go szarpnął, że za szybko puścił

    aaaa
    czyli zerwal sie lancuch na ktorym byl holowany;)

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 37. Data: 2013-01-29 11:21:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:ke844t$tam$1@node1.news.atman.pl...

    > aaaa
    > czyli zerwal sie lancuch na ktorym byl holowany;)

    Tak, tak. :)
    Z tego powodu musiał zdejmować głowicę, wymieniać tłoki, zawory itp.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2013-01-29 11:34:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-01-29, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    > Mówił też, że podejrzewa napinacz hydrauliczny, który nie miał kiedy dostać
    > odpowiedniego ciśnienia oleju.

    A normalnie to rozrusznik pompuje olej do napinacza?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2013-01-29 11:46:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A normalnie to rozrusznik pompuje olej do napinacza?

    Normalnie to rozrusznik rozpędza wał korbowy do 500 rpm w ciągu 0,5 sek.
    W przeciwieństwie to niefortunnego strzału ze sprzęgła na źle dobranym
    biegu, który rozpędzi wał w ciągu 0,5 sek do 3000 rpm.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 40. Data: 2013-01-29 11:49:02
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Normalnie to rozrusznik rozpędza wał korbowy do 500 rpm w ciągu 0,5 sek.
    > W przeciwieństwie to niefortunnego strzału ze sprzęgła na źle dobranym
    > biegu, który rozpędzi wał w ciągu 0,5 sek do 3000 rpm.

    no wlasnie i te 3000rpm szybciej napelni napinacz.