eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatoraRe: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!
    wueska.motocykle.org!not-for-mail
    From: Magic <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie
    akumulatora
    Date: Tue, 12 May 2009 09:02:45 +0200
    Organization: news.motocykle.org
    Lines: 35
    Message-ID: <gub73r$818$1@wueska.motocykle.org>
    References: <gu8p5c$er1$1@news.onet.pl> <gu8rjr$46j$1@wueska.motocykle.org>
    <u...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: inet20907ng-1.nat.umts.dynamic.eranet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: wueska.motocykle.org 1242111932 8232 213.158.199.77 (12 May 2009 07:05:32
    GMT)
    X-Complaints-To: n...@n...motocykle.org
    NNTP-Posting-Date: Tue, 12 May 2009 07:05:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    In-Reply-To: <u...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:598080
    [ ukryj nagłówki ]

    Jacot pisze:
    > Magic <m...@w...pl> wrote:
    >
    >> ... prostowniki
    >> samochodowe mają za dużą wydajność (chyba że można ją regulowac
    >> pokrętłem) i zabiją aku motocyklowe.
    >
    > Mozesz to jakos rozwinac, te wydajnosc? W sensie ze daja okreslony
    > prad (natezenie) i ani grama mniej? Taka ladowarka moze zabic kazdy
    > akumulator niezaleznie od pojemnosci, jesli nie ma jakiegos automata
    > czasowego.
    >

    Aku samochodowe ma znacznie większy opór wewnętrzny, proporcjonalnie do
    większej pojemności - więcej płyt, więcej elektrolitu. Jak popatrzysz na
    amperomierz podczas ładowania aku samochodowego to zatrzymuje się gdzieś
    na poziomie 2 A przy aku całkowicie naładowanym, z prądem szczytowym do
    8A na samym początku ładowania. Innymi słowy aku samochodowe z racji
    swej wielkości wymaga większego prądu do "przełamania" oporu
    wewnętrznego, ale i dzięki temu jest znacznie bardziej odporne na
    przeładowanie, wymaga znacznie dłuższego czasu by udało się mu np.
    wygotować elektrolit. Aku motocyklowe nie jest w stanie przyjąć tak
    dużego prądu na raz.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: