eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora › Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
  • Data: 2009-05-19 08:19:19
    Temat: Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
    Od: "Kefir" <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Elou!
    "Magic" <m...@w...pl> wrote in message
    news:gub73r$818$1@wueska.motocykle.org...
    Jacot pisze:

    > Mozesz to jakos rozwinac, te wydajnosc? W sensie ze daja okreslony
    > prad (natezenie) i ani grama mniej? Taka ladowarka moze zabic kazdy
    > akumulator niezaleznie od pojemnosci, jesli nie ma jakiegos automata
    > czasowego.

    Aku samochodowe ma znacznie większy opór wewnętrzny, proporcjonalnie do
    większej pojemności - więcej płyt, więcej elektrolitu. Jak popatrzysz na
    amperomierz podczas ładowania aku samochodowego to zatrzymuje się gdzieś
    na poziomie 2 A przy aku całkowicie naładowanym, z prądem szczytowym do
    8A na samym początku ładowania. Innymi słowy aku samochodowe z racji
    swej wielkości wymaga większego prądu do "przełamania" oporu
    wewnętrznego,

    Macius, skad Ty te madrosci bierzesz? Jak chcesz podesle Ci linki do
    bardziej wiarygodnych zrodel albo dam jakas stara ksiazke do
    elektrotechniki. Opor (rezystancja) wewnetrzna aku samochodowego jest
    mniejsza niz motocyklowego bowiem wartosc ta pozostaje w relacji z
    maksymalnym pradem rozruchowym.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & wierny Traktor XT660X
    weFAQ&v=qvj