  • 1. Data: 2009-05-11 08:55:06
    Temat: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    Witam,

    Czy do motocykla pasują te same oleje silnikowe, co do samochodów?
    Czy skoro mam oznaczenie 10W40, to każdy samochodowy o tych parametrach
    można sobie nalać?

    Druga sprawa:
    Słyszałem, że akumulatora motocykla nie wolno ładować prostownikiem
    samochodowym.
    Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

    MN

  • 2. Data: 2009-05-11 09:06:43
    Od: a...@g...com

    On 11 Maj, 10:55, "Marcin Narzynski"
    <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> wrote:

    > Czy do motocykla pasują te same oleje silnikowe, co do samochodów?
    > Czy skoro mam oznaczenie 10W40, to każdy samochodowy o tych parametrach
    > można sobie nalać?

    Czy Ty wiesz jaki temat poruszyłeś? ;-) Archiwum pęka w szwach od tego
    tematu ;-) Ja jestem zdania, że lać motocyklowy.

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-05-11 09:08:22
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

> [...]

    Czy Ty wiesz jaki temat poruszyłeś? ;-) Archiwum pęka w szwach od tego
    tematu ;-) Ja jestem zdania, że lać motocyklowy.

    -------------------

    Byłem dzisiaj nawet w sklepie popatrzeć na oleje - ale nie znalazłem ani
    jednego za napisem "olej motocyklowy". Nawet nie byłem do teraz pewny, czy
    takie istnieją.

  • 4. Data: 2009-05-11 09:11:45
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Marcin Narzynski pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy do motocykla pasują te same oleje silnikowe, co do samochodów?
    > Czy skoro mam oznaczenie 10W40, to każdy samochodowy o tych parametrach
    > można sobie nalać?
    a) moto zwykle ma bardziej wysilony silnik (konie z litra, obroty itd)
    b) chłodzony powietrzem na jeszcze trudniejsze i zmienne warunki
    c) SPRZĘGŁO i skrzynia zwykle pracują w tym samym oleju, to zupełnie
    różni sie od warunków samochodowych

    > Druga sprawa:
    > Słyszałem, że akumulatora motocykla nie wolno ładować prostownikiem
    > samochodowym.
    > Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

    Aku motocyklowe ma z 4-8 x mniejszą pojemność, łatwo spieprzyć.

    Jak tam incydentalnie ładowałem, nastawiając samochodowy na najmniejszy
    możliwy prąd, kręciłem się blisko przy tym i słuchałem czy idą bąbelki.

    Ale wkrótce kupiłem prostownik motocyklowy (w Lidlu za czapkę gruszek)

  • 5. Data: 2009-05-11 09:15:13
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marcin Narzynski pisze:

    > Nawet nie byłem do teraz pewny,
    > czy takie istnieją.

    No nawet Orlen robi "motocyklowe":
    http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33.html

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 6. Data: 2009-05-11 09:16:53
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

> [...]
    > b) chłodzony powietrzem na jeszcze trudniejsze i zmienne warunki
    > c) SPRZĘGŁO i skrzynia zwykle pracują w tym samym oleju, to zupełnie

    Ja pierdole ! Znowu ??

    > Aku motocyklowe ma z 4-8 x mniejszą pojemność, łatwo spieprzyć.

    Laduje wszystkie aku radzieckim prostownikiem regulowanym recznie i
    jeszcze nigdy mi aku nie wybuchlo.

  • 7. Data: 2009-05-11 09:18:35
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Marcin Narzynski wrote:
> [...]
    > samochodowym.
    > Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

    W skrocie, niektore/wiekszosc olei do samochodow maja dodatki ktore powoduja
    slizganie sie sprzegla. O ile w moto sprzeglo jest mokre.
    Niektorzy tez pisza, ze leja, na powyzsze leja i dziala.

    Ladowarka do aku samochopdowego ma duza wydajnosc pradowa, ktora z duzym
    prawdopodobienstwem moze ubic aku motocykolwe. Bezpieczne ladowanie to prad
    ok 1/10 pojemnosci, wiec np dla 7Ah wychodzi 0,7A. Dlatego prostowniki do
    moto daja prad ladowania gdzies do 1A.
    Osobiscie ubilem jeden ta metoda wiec masz info z potwierdzeniem.

    pzdr
    Tmek

  • 8. Data: 2009-05-11 09:34:17
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Kuczu pisze:

    > Laduje wszystkie aku radzieckim prostownikiem regulowanym recznie i
    > jeszcze nigdy mi aku nie wybuchlo.
    To tak jak ja, CCCP 'rzondzi' ;)

    Dla chińczyka jakiś nastawnik to nadmierny koszt, ile ryżu można za to
    kupić...

  • 9. Data: 2009-05-11 09:35:07
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Marcin Narzynski pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy do motocykla pasują te same oleje silnikowe, co do samochodów?
    > Czy skoro mam oznaczenie 10W40, to każdy samochodowy o tych parametrach
    > można sobie nalać?

    Nie, trzeba zwracać uwagę na skład, nie może być dodatków powodujacych
    zmniejszone opory (energy saving, redukujące tarcie, PTFE etc) bo
    sprzęgło będzie miało ochotę się poślizgać. Bez problemu możesz użyć np.
    Mobil 1. Popatrz tez czy na półce nie ma oleju dedykowanego do
    motocykli z oznaczeniem 2T (do dwusuwów) lub 4T (do czterosuwów).

    > Druga sprawa:
    > Słyszałem, że akumulatora motocykla nie wolno ładować prostownikiem
    > samochodowym.
    > Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

    Prąd ładowania powinien wynosić ok 1/10 pojemności, prostowniki
    samochodowe mają za dużą wydajność (chyba że można ją regulowac
    pokrętłem) i zabiją aku motocyklowe.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 10. Data: 2009-05-11 09:43:08
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-11 11:16:53 +0200, Kuczu <p...@j...pl> said:

    > Ja pierdole ! Znowu ??

    Ej no, co się oburzasz, już z miesiąc minął od ostatniego wontka olejowego ;-)
    A tak BTW - kupowałem ostatnio oleum do puszki i wyszło mi, że po
    cenach sklepowych, przy przyzwoitych markach, pomiędzy motocyklowymi a
    samochodowymi różnica w cenie obecnie jest niewielka - rzędu z 10 zł na
    4 litrach.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco