  • Data: 2013-07-14 00:07:13
    Temat: Re: ładowarka indukcyjna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Jeśli można się wtrącić...

    Można, proszę bardzo. Zawsze jest to wskazane.

    > Osobiście nie mam doświadczenia z tym złączem, ale dwie rzeczy nie są
    > chyba dobre.
    > Po pierwsze czy ten magnes przypadkiem nie ściąga tego co najgorsze,
    > czyli metalowych opiłków? O zwarcie lub słaby kontakt chyba nie trudno.
    > Po drugie czy podczas łączenia dochodzi do mechanicznego tarcia
    > powierzchni przewodzących prąd? Jeśli nie to mam obawy, jak to działało
    > po pewnym czasie.

    Nie wiem jak z użytkowaniem maków w zakładzie ślusarskim, ale w normalnych
    warunkach nie widziałem tego złącza poobklejanego żelastwem. Magnesy są
    za plastikiem, zetknięte dużą powierzchnią dają sporą siłę, ale małe
    stalowe przedmioty chyba mocno do tego nie lgną (nie próbowałem robić
    paperclip operation, ale tak to sobie wyobrażam). Sprężyny styków
    (wyglądają na złocone) też mają taki profil ugięcia, że zdają się dawać
    dobry kontakt. W Internecie można znaleść kilka fotek sfajczonego złącza,
    ale to o niczym nie świadczy -- jest tyle ludzi, którzy Apple nie znoszą,
    że gdyby to był poważny problem, to by tego było znacznie więcej (ja też
    produktów tej firmy nie lubię, ale to dlatego, że nie są one projektowane
    z myśla o takich jak ja, dla mnie są zwyczajnie niewygodne i nieergonomiczne,
    jeśli chodzi o interfejs).

    --
    Jarek