  • Data: 2013-07-14 10:37:11
    Temat: Re: ładowarka indukcyjna
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest Sat, 13 Jul 2013 13:46:15 +0100, AlexY pisze:
    > [..]

    > To nie jest przekonanie, "temi rencyma" lutowałem już nawet nie wiem ile
    > telefonów w ciągu ostatnich 8 lat,

    Bardziej chodziło mi o jakieś przynajmniej półoficjalne dane, z których
    by wynikało, że faktyczna trwałość złącza Micro-USB jest dużo mniejsza,
    niż zostało to określone w specyfikacji. Informacja pochodząca z jednego
    serwisu nie jest statystycznie wiarygodna.

    > mógłbym policzyć ilość wymienionych mini, jest to ogólnik bo nie
    > prowadzę statystyk, aczkolwiek liczba byłaby bliska rzeczywistości. Nie
    > liczę wymienionych ze względów kosmetycznych przy odnawianych telefonach
    > "bo nie wygląda jak nowe". jak bym się uparł to z systemu wydarłbym
    > raport z ostatniego roku (po roku archiwizują), przy czym to jest już
    > czas kiedy mikro rządzi więc dane niemiarodajne, ostatni telefon z mini
    > miałem chyba z dobry miesiąc temu.

    Nawet jeśli masz takie doświadczenia, przyczyny tego stanu rzeczy mogą
    być różne. Np. w starszych urządzeniach złącze USB często służyło
    wyłącznie do komunikacji, ładowane były niezależnie. Już tylko to
    znacząco redukuje zużycie.

    Micro-USB, zostało zaprojektowane tak, by było trwalsze od pozostałych
    złącz USB, mimo mniejszego rozmiaru. Żeby dość do konstruktywnych
    wniosków, należałoby wytknąć błędy w projekcie... Pozostaję przy zdaniu,
    że jest ono jednak odporniejsze od Mini-USB, a w szczególności od
    pierwotnego USB.

    k.
    PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D