  • Data: 2013-07-13 20:22:38
    Temat: Re: ładowarka indukcyjna
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Tak, zgadza się :-) Chodziło mi raczej o to, że może kiedyś ktoś zrozumie
    > że USB nie nadaje się do tego celu i tak jak Apple wymyśli coś lepszego
    > lub choć skopiuje Apple.

    Do samego USB jako do połaczenia elektrycznego nie mam nic. Zresztą
    akurat Apple odpuściło sobie IEEE 1394 (wraz ze swoją komiczną nazwę
    dla tego złącza) i podążyło za innymi stosując wszędzie tylko USB.

    Natomiast co do mechanicznych standardów złącz, to przyznam, że Apple
    ma *jedyne* osiągnięcie, które doceniam i zawsze pochwalę. W ogóle
    jedyne *ich* osiągnięce, nie tylko w dziedzinie wtyczek, ale tego,
    co zostało wprowadzone na rynek. Chodzi oczywiście o MagSafe.

    I tutaj ciekawa rzecz. Oni mają na to amerykański patent US7311526
    z 25 grudnia 2007. Nokia ma niemal identyczny patent US7467948 z 23
    grudnia 2008 (cholera, oni wszyscy się z choinki urwali). Do tego
    jeszcze kilka złożonych dużo wcześniej w Europie, chyba po raz pierwszy
    w Niemczech -- również przez Nokię. Więc znowu wygląda na to, że Jobs
    wynalazł swoją wtykę u Niemca na strychu w urzędzie patentowym.

    Ja bym nie miał nic przeciwko temu, żeby panowie brukscelscy kazali
    wszystkim telefoniarzom robić jednakowe wtyczki magnetyczne (nie wiem
    jak, może niech odkupia patent od Nokii, im teraz każdy grosz się przyda).
    Apple też będzie mogło dołączyć do stada.

    --
    Jarek