eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebookaRe: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
  • Data: 2012-10-25 09:25:38
    Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:23a94777-770f-4162-bbdd-3de99bd2ae44@googlegrou
    ps.com...
    W dniu czwartek, 25 października 2012 01:06:54 UTC+2 użytkownik AlexY
    napisał:
    >15V troszeczkę za dużo. Prąd 1/10 pojemności ok. Ale której pojemności. Tej
    >z nalepki czy rzeczywistej. W akumulatorze co ma na >etykiecie 60Ah pod
    >koniec jego życia może być 10Ah albo i mniej. I wystarcza to na odpalenie
    >pełnosprawnego silnika przy dodatnich >temperaturach. Taki akumulator
    >trzeba by ładować prądem ok 1A a nie 6 jak by wynikało z etykiety.
    >Pojemność rozładowanego >akumulatora nigdy nie jest znana. Czyli nie
    >wiadomo jakim prądem ładować przez 10 godzin. Współczesne akumulatory
    >rozruchowe >ładuje się ze źródła napięciowego. Napięcie nominalne jakie
    >daje takie źródło powinno zawierać się w granicach napięcia jakie jest >w
    >samochodzie, 14,5 jest w sam raz. Nie daje się tą metodą naładować
    >akumulatora samochodowego do pełna tylko do ok 60%. W >niczym to nie
    >przeszkadza bo samochodzie tez nie jest ładowany do pełna. Współczesny
    >akumulator rozruchowy to delikatna >konstrukcja. Płyty są bardzo delikatne,
    >bardzo porowate żeby miały dużą powierzchnię czynną. Jak tylko taki
    >akumulator w czasie >ładowania zacznie gazować to płyty niszczą się w
    >trybie przyspieszonym. Producenci nazywają to spłynięciem masy czynnej.

    Wszystko cacy przepisałeś z netu ale nie doczytałeś kilku spraw. Minimalny
    prąd ładowania nie może być mniejszy niż prąd upływu wewnętrznego
    akumulatora, bo inaczej nie będzie żadnego ładowania a jedynie wydłużanie
    czasu samorozładowania akumulatora.
    Stary akumulator owszem traci pojemnność ale tez rezystancja wewnętrzna się
    zwiększa. W typowych układach z ograniczeniem napięciowym jak np. choćby w
    samochodzie nie ma czegoś takiego jak ogranicznik prądu który by ograniczał
    prąd ładowania w zależności od rzeczywistej pojemności akumulatora.
    Wymyśliłeś sobie teoryjkę albo coś źle przeczytałeś. Alternator po
    uruchomieniu silnika ładuje tyle ile może do akumulatora i nic się nie
    dzieje.
    W ładowarce tej wystarczy więc ograniczyć napięcie do 14,5V a prąd
    ograniczasz jedynie tylko po to aby nie uszkodzić ładowarki nadmiernym
    prądem a o akumulator się nie martw. W przypadku gdy ładujemy nieznajej
    pojemności rzeczywistej akumulatr albo bez kontroli prądu ładowania to
    jedyną metodą kontroli stanu naładowania jest użycie areometru za 15zł. Gdy
    gęstość elektrolitu przestanie rosnąć, akumulator naładowany. Oczywiście
    trzeba zwracać uwagę na nadmierne gazowanie lub temperaturę. Może się
    zdarzyć że jedna z cel ma zwarcie i reszta będzie silnie gazować i się
    nagrzewać co jest niebezpieczne.


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: