-
Data: 2012-10-25 11:57:07
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
news:50890158$0$26705$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
> news:5088f996$0$1215$65785112@news.neostrada.pl...
>> Dlaczego... przecież żelowe albo te inne bezobsługowe także mają bardzo
>> podobnie podawane przez producentów wartości ładowania. Praca buforowa
>> przyjmuje się zakres 13,5-13,8V. W kazdym UPSie tyle jest, i to jest
>> napięcie pod którym kazdy ołowiowy akumulator może sobie wisieć nawet
>> rok.
>
>
> 14,5 != 13,6.
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli, jaki cel, dowodząc że są nie równe.
Jedno jest najczęściej spotykanym napięciem instalacji samochodowej a drugie
to napięcie z zakresu napięć pracy buforowej.
> Najlepsze buforwe to jest 13,65 (20 st. C) - 3mV na cele na 1 stopień
> różnicy od 20 to wynika z chemii.
Tak ale w większości UPSów jest ustawione po prostu w zakresie 13,5-13,8.
Czasem jest uwzględniona temperatura ale przeważnie nie. Wielu producentów w
kartach swoich akumulatorów podaje nieznacznie się różniące zakresy napięć
pracy buforowej i cyklicznej, aczkolwiek ogólnie jest to np. dla buforowej
13,5-13,8.
> Wyładowane AGM ciągnie się do 14,5 i po osiągnięciu puszcza na buforowe.
No chyba ładowanie...
W UPSach smartach jakie mam jest sobie zwykła przetwornica na sztywno
ustawiona na sztywno na "jakieś" napięcie z podanego w/w zakresu, a w
prostrzych to ja widywałem LM317 z PRkiem do podregulowania napięcia.
> Albo ciagnie tylko do buforowego i trzyma, wtedy jednak dłużej dochodzi do
> 100% naładowania.
Mam w serwerowni przy UPSie 4 x 12V/100Ah. Od lat kilku są trzymane
indywidualnie każdy swoim zasilaczem pod napięciem około 13,7V z
ogranicznikiem prądowym na zwykłych żarówkach samochodowych.
Marek
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.12 12:15 Ukaniu
- 25.10.12 12:32 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.12 12:52 Ukaniu
- 25.10.12 13:17 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.12 14:02 4CX250
- 25.10.12 14:10 4CX250
- 25.10.12 14:15 Ukaniu
- 25.10.12 14:24 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.12 22:28 k...@v...pl
- 25.10.12 22:57 Cezary Grądys
- 26.10.12 08:34 J.F.
- 26.10.12 09:10 Jacek Maciejewski
- 26.10.12 09:48 4CX250
- 26.10.12 16:58 k...@v...pl
- 26.10.12 17:01 k...@v...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z Fideltronikiem?
- Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- stara idea nowe hardware
- Dzwonek gong z transformatorem
- espnow przerywa na jeziorze?
- 8080
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=