-
Data: 2012-10-25 12:15:34
Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości
news:50890cfb$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...
>> 14,5 != 13,6.
>
> Nie bardzo rozumiem co masz na myśli, jaki cel, dowodząc że są nie równe.
> Jedno jest najczęściej spotykanym napięciem instalacji samochodowej a
> drugie to napięcie z zakresu napięć pracy buforowej.
Odpowiadam na post kogutka o możliwości dowolnie długiego utrzymania
akumulatora na napięciu 14,5V.
>> Najlepsze buforwe to jest 13,65 (20 st. C) - 3mV na cele na 1 stopień
>> różnicy od 20 to wynika z chemii.
> Tak ale w większości UPSów jest ustawione po prostu w zakresie 13,5-13,8.
> Czasem jest uwzględniona temperatura ale przeważnie nie. Wielu producentów
> w kartach swoich akumulatorów podaje nieznacznie się różniące zakresy
> napięć pracy buforowej i cyklicznej, aczkolwiek ogólnie jest to np. dla
> buforowej 13,5-13,8.
Wiem jak jest bo zawodowo je naprawiam, co nie zmienia faktu, że trwałość
akumulatora zalezy bardzo od napięcia buforowego.
UPS z napięciem 13,8 gwarancję wytrzyma ale 5 lat nie, chyba że jest w mocno
klimatyzowanej serwerowni. Przez moje ręce przeszło tysiące akumulatorów.
Widzę po kilku latach co z nimi się dzieje.
Nie wypuszczę z warsztatu UPS który bez stabilizacji od temepratury napięcia
trzyma na akumulatorze 13,8 V (szczególnie małą gorącą cegłe pod stół)
>> Wyładowane AGM ciągnie się do 14,5 i po osiągnięciu puszcza na buforowe.
>
> No chyba ładowanie...
Wyładowane np. po zaniku napięcia za pomocą ładowarki automatycznej "się
ciągnie" do 14,5 i przechodzi na niższe napiecie. w ten sposób szybciej
uzyskujemy 100% ładunku.
Niektórzy producenci to stosują.
> W UPSach smartach jakie mam jest sobie zwykła przetwornica na sztywno
> ustawiona na sztywno na "jakieś" napięcie z podanego w/w zakresu, a w
> prostrzych to ja widywałem LM317 z PRkiem do podregulowania napięcia.
W smartach zależnie od wersji bywa kontrola od temperatury.
>> Albo ciagnie tylko do buforowego i trzyma, wtedy jednak dłużej dochodzi
>> do 100% naładowania.
>
> Mam w serwerowni przy UPSie 4 x 12V/100Ah. Od lat kilku są trzymane
> indywidualnie każdy swoim zasilaczem pod napięciem około 13,7V z
> ogranicznikiem prądowym na zwykłych żarówkach samochodowych.
I jest im dobrze, chyba że masz tam 35 stopni.
--
Pozdrawiam,
Łukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.12 12:32 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.12 12:52 Ukaniu
- 25.10.12 13:17 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.12 14:02 4CX250
- 25.10.12 14:10 4CX250
- 25.10.12 14:15 Ukaniu
- 25.10.12 14:24 RoMan Mandziejewicz
- 25.10.12 22:28 k...@v...pl
- 25.10.12 22:57 Cezary Grądys
- 26.10.12 08:34 J.F.
- 26.10.12 09:10 Jacek Maciejewski
- 26.10.12 09:48 4CX250
- 26.10.12 16:58 k...@v...pl
- 26.10.12 17:01 k...@v...pl
- 26.10.12 21:42 RR
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co z Fideltronikiem?
- Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- stara idea nowe hardware
- Dzwonek gong z transformatorem
- espnow przerywa na jeziorze?
- 8080
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
Najnowsze wątki
- 2024-07-18 Plaj blokuje usuwanie swoich kontaktów. A to SZMATY
- 2024-07-19 Re: Zgody...
- 2024-07-19 Octavia 2011r vs Audi A3 2007r
- 2024-07-18 ANNA BRYŁKA - RZĄD MANIPULUJE INFORMACJAMI O PODATKACH OD AUT SPALINOWYCH
- 2024-07-19 Co z Fideltronikiem?
- 2024-07-18 Zamiana aku żelowych w UPS na LiFePo4
- 2024-07-19 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-07-19 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-07-19 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-19 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-19 Poznań => UX/UI Designer <=
- 2024-07-19 Łódź => Senior PHP Developer <=
- 2024-07-19 Ryga => Junior NOC Engineer <=
- 2024-07-19 Ulm => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-07-19 Warszawa => International freight forwarder <=