-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Date: Wed, 26 Jan 2011 17:07:41 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 61
Message-ID: <ihpkct$hrh$1@inews.gazeta.pl>
References: <p...@4...com>
<ihdbto$tu$1@inews.gazeta.pl> <ihecjq$gd3$1@news.onet.pl>
<iho3nl$91r$1@inews.gazeta.pl> <ihoohd$k1v$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1296061661 18289 172.20.26.239 (26 Jan 2011 17:07:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Jan 2011 17:07:41 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 188.33.116.166
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:603553
[ ukryj nagłówki ]Desoft <N...@i...pl> napisał(a):
> > Nie amatorski ale najprostszy i jednocześnie skuteczny. Jak Ci się nie
> > podoba
> > to mozesz odwijać uzwojenie wtórne żeby za prostownikiem w każdym momencie
> > ładowania akumulatora napięcie nie pzrekroczylo 14,5V.
>
> O rezystancji wewnętrznej transformatora też nie słyszałeś?
>
> > Z tymi czternastoma i
> > pół woltami że za duze, podziel się producentom samochodow. Oni takie
> > ustalają
> > i co więcej zalecają.
>
> Jednak poczytaj jak ładuje się akumulatory?
>
> > Samochod jako całośc przeznaczony jest do pracy ciągłej.
> > To ze częśc jeżdzi z pzrerwami nic nie znaczy.
>
> Pracy ciągłej? mi wyszło, że nie osiągam 5%
> O różnych rodzajach regulatorów pewnie nie słyszałeś. Ale są stosowane
> regulatory na różne napięcia w zależności od klimatu. Zbyt wysokie napięcie
> w ciepłym klimacie wygotowuje akumulator. W moim samochodzie komputer ma
> taką opcję że reguluje naładowanie akumulatora, a cud techniki to nie jest,
> więc pewnie większość współczesnych tak ma. Kiedyś robiłem pomiary: po
> odpaleniu napięcie wynosi 14,4V, po jakimś czasie spada do 14V, a nawet
> 13,8V. Nie licząc biegu jałowego, kiedy potarfi być 13,6V.
>
> > Ponizej 14 ladowanie
> > podtrzymujace stosuje się do akumulatorów trakcujnych, do zasilaczy
> > awaryjnych
> > a nie samochodowych.
>
> A terez uknuj teorię jak to ołów w elektrodach odróżnia, kiedy jest w
> akumulatorze trakcyjnym a kiedy w rozruchowym i zmienia napięcie
> akumulatora.
> Akumulatory samochodowe są do samochodów i istotną informacją jest w nich
> prąd rozruchu - co można przeczytać na każdym z nich. Akumulatory żelowe nie
> mają określonego przeznaczenia, więc producent podaje na nich dwa napięcia
> ładowania.
>
Tylko idiota moze powoływać się na warunki raz panujace na równiku i
pzreciwstawiać im Grenlandie. Pytający mieszka w Polsce. Kumasz. Jak by
mieszkał w Arabii Saudyjskiej to by pewno to napisał. 15 voltów to
nieprzekraczalne napięcie dla wspólczesnego akumulatora kopertowego
eksploatowanego w tej strefie klimatycznej. Poniżej 14 jest niedoladowany i
też mu to szkodzi. Ołow jest ten sam w trakcyjnych i rozruchowych.Ale inna
jest struktura masy czynnej i inne dodatki stopowe do ołowiu. Dlatego przy
opisach niektórych trakcyjnych jest wzmianka ze posiadają pancerne plyty. W
nich masa czynna jest bardziej sprasowana. W rozruchowych bardziej porowata.
Dlatego każda plyta jest w worku bo by się sama wykruszałą i robiła zwarcie.
Jak w rozruchowym prąd wylądowania może dochodzić do 20C to plyta mysi mieć
dużą powierzchnie. W trakcyjnym prąd pracy ustala się maksymalnie na 2 do 3 C.
Trakcyjny przy tej samej pojemnści bęzdie większy i cięższy od rozruchowego.
Przy napieciu w granicach 14,5V nie można nalądować akumulatora ołowiowego w
100 procentach. Bez względu czy jest to rozruchowy czy trakcyjny. Akumlator w
samochodzie jest naładowany w około 75 procentach. I tak ma być bo wtedy ma
największą trwałość.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 17:55 Desoft
- 26.01.11 19:16 RoMan Mandziejewicz
- 26.01.11 21:20 kogutek
- 27.01.11 05:21 Desoft
- 27.01.11 11:08 janusz_kk1
- 27.01.11 11:35 RoMan Mandziejewicz
- 27.01.11 14:17 kogutek
- 27.01.11 18:50 janusz_kk1
- 27.01.11 19:34 kogutek
- 27.01.11 20:18 Desoft
- 27.01.11 20:40 kogutek
- 27.01.11 21:10 janusz_kk1
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jak shakować windę
- Sterowanie bezprzewodowe do wbudowania
- NC vs NO
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Jak dzięki mojemu pomysłowi amerykańce z Google przyspieszyli TV
- Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
- Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
- Elektryczna łapka i szerszeń
- moduł dtmf
- 0.5V
- Odbiór SDR na mikrokontrolerach
- Taki uziom....
- Nałożnica?
- ładowanie akku
- Mikrofala
Najnowsze wątki
- 2024-09-11 Android 11, jak odzyskać zdjęcie z kosza?
- 2024-09-11 Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-12 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-09-11 MĂźnchen => Projektant/Expert PHP Laravel (e-commerce) <=
- 2024-09-11 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2024-09-11 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-09-11 Warszawa => Specjalista ds. marketingu rekrutacyjnego <=
- 2024-09-11 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-09-11 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-11 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-09-11 Kraków => Java Full Stack Developer (Angular/React) <=
- 2024-09-11 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-11 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-09-11 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=