eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
  • Data: 2011-01-26 21:20:38
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > > Tylko idiota moze powoływać się na warunki raz panujace na równiku i
    > > pzreciwstawiać im Grenlandie.
    > > Pytający mieszka w Polsce.
    >
    > Nie można używać akumulatorów na Grenlandii i na równiku. Tylko w Polsce?
    > Chyba Cię nie zrozumiałem.... czy akumulatorów można używać tylko tam gdzie
    > mieszka pytający?... czy są jakieś inne opcje?
    >
    >
    > > Ołow jest ten sam w trakcyjnych i rozruchowych.Ale inna
    > > jest struktura masy czynnej i inne dodatki stopowe do ołowiu. Dlatego przy
    > > opisach niektórych trakcyjnych jest wzmianka ze posiadają pancerne plyty.
    > > W
    > > nich masa czynna jest bardziej sprasowana. W rozruchowych bardziej
    > > porowata.
    > > Dlatego każda plyta jest w worku bo by się sama wykruszałą i robiła
    > > zwarcie.
    > > Jak w rozruchowym prąd wylądowania może dochodzić do 20C to plyta mysi
    > > mieć
    > > dużą powierzchnie. W trakcyjnym prąd pracy ustala się maksymalnie na 2 do
    > > 3 C.
    > > Trakcyjny przy tej samej pojemnści bęzdie większy i cięższy od
    > > rozruchowego.
    >
    > No, to rozumiem że trakcyjne i rozruchowe różnią się tylko powierzchnią
    > płyt.
    > Napięciem nie. więc dlaczego rozruchowe chcesz ładować do 14,5V a trakcyjne
    > do 13,6V??????
    >
    >
    > > Przy napieciu w granicach 14,5V nie można nalądować akumulatora ołowiowego
    > > > w 100 procentach. Bez względu czy jest to rozruchowy czy trakcyjny.
    >
    > Przy napięciu 14,5V akumulator jest naładowany w 100% i zaczyna gazować.
    > Dlatego ten stan nie może trwać długo. Oczywiście 14,5V to napięcie umowne,
    > bo zależy jeszcze od temperatury. (14,5V@20C)
    > Natomiast przy 13,6V nie jest naładowany w 100%. No chyba że ze mniejszeniem
    > napięcia wzrasta naładowanie akumulatora... :-D
    >
    Nie ładować trakcyjny ze zrodlą 14V tylko naladowany w 100 procentach moze byc
    podłączony pod 14V zeby nie tracił ladunku. Trakcyjne łąduje się ze źródla
    prądowego. Jak ma 1000Ah to 100A przez 11 godzin. Napiecie na tak ladowanym
    akumulatorze może mieć z 17 woltów i to mu nie szkodzi. Tak jak nie szkodzilo
    starym czarnym akumulatorom samochodowym. Dlatego tak się laduje żeby wiedzieć
    i mieć pewnśc ze są nalądowane. Samochodowy pomimo ze tez olowiowy jest
    inaczej zbudowany. W mim nie można dopuścić do gazowania bo pęcherzyki gaau
    bedą wyrywaly slabo sprasowaną masę czynną. producenci nazywaja to splywaniem
    masy czynnej. gazowanie zaczyna się jak akumulator jest prawie w 100
    procentach nalądowany i napiecie na klemach przekracza 15V. Paranoja
    bezmyślnych ludzi polega na tm że mają akumulator od samochodu co nie chce
    krecić. Ale jest w nim zgromadzony jeszcze jakiś lądunek. I podłązcaja go pod
    prostonik z regulacją prądu. Ustawiają 1/10C i jadą 10 godzin. Nie
    zastanawiają sie ze ich akumulator pomimo ze ma napisane 60Ah to po kilku
    latach ma ich 10. i własciwy prad dziesiecio godzinny to troche wiecej niz 1A.
    Akumulatory do samochodow tak samo jak opony robi się dla różnych stref
    klimatycznych. Używane w Polsce dobrej jakości letnie opony, na drodze w
    oklicach równika w dzień zwyczajnie się rozsmarują na jezdni. Akumulatory też
    tam są inne. Mają mniejsze stężenie elektrolitu. Za to na Syberii użya się
    akumulatorów posiadających większe stężenie elektrolitu. Prawie całkowicie
    rozładowany akumulator europejski Czyli z niskim steżeniem elektrolitu. Po
    ugrzaniu do 50 stopni okaże się naladowany i normalnie odpali silnik. 14,5
    wolta dla klimatu jaki jest w Polsce jest wartością optymalną. Przy 14,5V nie
    ma możliwości do przelądowania akumulatora. Obniżanie napięcia w instalacji w
    zależności od temperatury ma na celu przedłużeie zywotnści akumulatora
    samochodowego. Latem nie potrzebne sa duze steżenia elektrolitu bo jest
    ciepło. Znowu zimą więkzse steżenie elektrolitu się przydaje i dlatego latem
    może być 14 a zimą 14,5. Jednak w obu przypadkach akumulator nigdy nie będzie
    naladowany w 100 procentach bo do tego potrzeba z siedemnastu woltów.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: