-
Data: 2011-01-26 17:07:41
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Desoft <N...@i...pl> napisał(a):
> > Nie amatorski ale najprostszy i jednocześnie skuteczny. Jak Ci się nie
> > podoba
> > to mozesz odwijać uzwojenie wtórne żeby za prostownikiem w każdym momencie
> > ładowania akumulatora napięcie nie pzrekroczylo 14,5V.
>
> O rezystancji wewnętrznej transformatora też nie słyszałeś?
>
> > Z tymi czternastoma i
> > pół woltami że za duze, podziel się producentom samochodow. Oni takie
> > ustalają
> > i co więcej zalecają.
>
> Jednak poczytaj jak ładuje się akumulatory?
>
> > Samochod jako całośc przeznaczony jest do pracy ciągłej.
> > To ze częśc jeżdzi z pzrerwami nic nie znaczy.
>
> Pracy ciągłej? mi wyszło, że nie osiągam 5%
> O różnych rodzajach regulatorów pewnie nie słyszałeś. Ale są stosowane
> regulatory na różne napięcia w zależności od klimatu. Zbyt wysokie napięcie
> w ciepłym klimacie wygotowuje akumulator. W moim samochodzie komputer ma
> taką opcję że reguluje naładowanie akumulatora, a cud techniki to nie jest,
> więc pewnie większość współczesnych tak ma. Kiedyś robiłem pomiary: po
> odpaleniu napięcie wynosi 14,4V, po jakimś czasie spada do 14V, a nawet
> 13,8V. Nie licząc biegu jałowego, kiedy potarfi być 13,6V.
>
> > Ponizej 14 ladowanie
> > podtrzymujace stosuje się do akumulatorów trakcujnych, do zasilaczy
> > awaryjnych
> > a nie samochodowych.
>
> A terez uknuj teorię jak to ołów w elektrodach odróżnia, kiedy jest w
> akumulatorze trakcyjnym a kiedy w rozruchowym i zmienia napięcie
> akumulatora.
> Akumulatory samochodowe są do samochodów i istotną informacją jest w nich
> prąd rozruchu - co można przeczytać na każdym z nich. Akumulatory żelowe nie
> mają określonego przeznaczenia, więc producent podaje na nich dwa napięcia
> ładowania.
>
Tylko idiota moze powoływać się na warunki raz panujace na równiku i
pzreciwstawiać im Grenlandie. Pytający mieszka w Polsce. Kumasz. Jak by
mieszkał w Arabii Saudyjskiej to by pewno to napisał. 15 voltów to
nieprzekraczalne napięcie dla wspólczesnego akumulatora kopertowego
eksploatowanego w tej strefie klimatycznej. Poniżej 14 jest niedoladowany i
też mu to szkodzi. Ołow jest ten sam w trakcyjnych i rozruchowych.Ale inna
jest struktura masy czynnej i inne dodatki stopowe do ołowiu. Dlatego przy
opisach niektórych trakcyjnych jest wzmianka ze posiadają pancerne plyty. W
nich masa czynna jest bardziej sprasowana. W rozruchowych bardziej porowata.
Dlatego każda plyta jest w worku bo by się sama wykruszałą i robiła zwarcie.
Jak w rozruchowym prąd wylądowania może dochodzić do 20C to plyta mysi mieć
dużą powierzchnie. W trakcyjnym prąd pracy ustala się maksymalnie na 2 do 3 C.
Trakcyjny przy tej samej pojemnści bęzdie większy i cięższy od rozruchowego.
Przy napieciu w granicach 14,5V nie można nalądować akumulatora ołowiowego w
100 procentach. Bez względu czy jest to rozruchowy czy trakcyjny. Akumlator w
samochodzie jest naładowany w około 75 procentach. I tak ma być bo wtedy ma
największą trwałość.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 17:55 Desoft
- 26.01.11 19:16 RoMan Mandziejewicz
- 26.01.11 21:20 kogutek
- 27.01.11 05:21 Desoft
- 27.01.11 11:08 janusz_kk1
- 27.01.11 11:35 RoMan Mandziejewicz
- 27.01.11 14:17 kogutek
- 27.01.11 18:50 janusz_kk1
- 27.01.11 19:34 kogutek
- 27.01.11 20:18 Desoft
- 27.01.11 20:40 kogutek
- 27.01.11 21:10 janusz_kk1
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo