eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
  • Data: 2011-01-26 17:07:41
    Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > > Nie amatorski ale najprostszy i jednocześnie skuteczny. Jak Ci się nie
    > > podoba
    > > to mozesz odwijać uzwojenie wtórne żeby za prostownikiem w każdym momencie
    > > ładowania akumulatora napięcie nie pzrekroczylo 14,5V.
    >
    > O rezystancji wewnętrznej transformatora też nie słyszałeś?
    >
    > > Z tymi czternastoma i
    > > pół woltami że za duze, podziel się producentom samochodow. Oni takie
    > > ustalają
    > > i co więcej zalecają.
    >
    > Jednak poczytaj jak ładuje się akumulatory?
    >
    > > Samochod jako całośc przeznaczony jest do pracy ciągłej.
    > > To ze częśc jeżdzi z pzrerwami nic nie znaczy.
    >
    > Pracy ciągłej? mi wyszło, że nie osiągam 5%
    > O różnych rodzajach regulatorów pewnie nie słyszałeś. Ale są stosowane
    > regulatory na różne napięcia w zależności od klimatu. Zbyt wysokie napięcie
    > w ciepłym klimacie wygotowuje akumulator. W moim samochodzie komputer ma
    > taką opcję że reguluje naładowanie akumulatora, a cud techniki to nie jest,
    > więc pewnie większość współczesnych tak ma. Kiedyś robiłem pomiary: po
    > odpaleniu napięcie wynosi 14,4V, po jakimś czasie spada do 14V, a nawet
    > 13,8V. Nie licząc biegu jałowego, kiedy potarfi być 13,6V.
    >
    > > Ponizej 14 ladowanie
    > > podtrzymujace stosuje się do akumulatorów trakcujnych, do zasilaczy
    > > awaryjnych
    > > a nie samochodowych.
    >
    > A terez uknuj teorię jak to ołów w elektrodach odróżnia, kiedy jest w
    > akumulatorze trakcyjnym a kiedy w rozruchowym i zmienia napięcie
    > akumulatora.
    > Akumulatory samochodowe są do samochodów i istotną informacją jest w nich
    > prąd rozruchu - co można przeczytać na każdym z nich. Akumulatory żelowe nie
    > mają określonego przeznaczenia, więc producent podaje na nich dwa napięcia
    > ładowania.
    >
    Tylko idiota moze powoływać się na warunki raz panujace na równiku i
    pzreciwstawiać im Grenlandie. Pytający mieszka w Polsce. Kumasz. Jak by
    mieszkał w Arabii Saudyjskiej to by pewno to napisał. 15 voltów to
    nieprzekraczalne napięcie dla wspólczesnego akumulatora kopertowego
    eksploatowanego w tej strefie klimatycznej. Poniżej 14 jest niedoladowany i
    też mu to szkodzi. Ołow jest ten sam w trakcyjnych i rozruchowych.Ale inna
    jest struktura masy czynnej i inne dodatki stopowe do ołowiu. Dlatego przy
    opisach niektórych trakcyjnych jest wzmianka ze posiadają pancerne plyty. W
    nich masa czynna jest bardziej sprasowana. W rozruchowych bardziej porowata.
    Dlatego każda plyta jest w worku bo by się sama wykruszałą i robiła zwarcie.
    Jak w rozruchowym prąd wylądowania może dochodzić do 20C to plyta mysi mieć
    dużą powierzchnie. W trakcyjnym prąd pracy ustala się maksymalnie na 2 do 3 C.
    Trakcyjny przy tej samej pojemnści bęzdie większy i cięższy od rozruchowego.
    Przy napieciu w granicach 14,5V nie można nalądować akumulatora ołowiowego w
    100 procentach. Bez względu czy jest to rozruchowy czy trakcyjny. Akumlator w
    samochodzie jest naładowany w około 75 procentach. I tak ma być bo wtedy ma
    największą trwałość.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: