-
Data: 2011-01-26 03:17:09
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Desoft <N...@i...pl> napisał(a):
> > Weż ten prostownik co masz. Podlącz do wyjścia kondensator od 1mikro
> > wzwyż.
> > Najlepiej z 500 mikroFaradów. Zmierz napięcie. Jak będzie za wysokie to
> > wstaw
> > szeregowo zwykle diody prostownicze zeby nie było więcej niż 15V. 14 też
> > bęzdie dobrze.
>
> Bardzo amatorski pomysł z tymi diodami.
>
> > I masz gotowy prostonik do ładowania współczesnych
> > akumulatorow. Nie baw się w żadne regulacje prądu.
>
> To prawda regulacja prądu jest niepotrzebna akumulatorowi.
> Chyba że zagraża prostownikowi zbyt duży prąd...
>
> > Przy 14,5V akumulator moze
> > być lądowany miesiącami i nic mu nie będzie.
>
> Czytałeś kiedyś jakąś dokumentację do akumulatora?
> Poradziłeś mu jak szybko uszkodzić akumulator.
>
> Idealna ładowarka do tego celu powinna po podłączeniu ładować w miarę dużym
> prądem (kilka amperów - ograniczamy prąd na okoliczność awarii ładowarki,
> lub np. bezpiecznika w gniazdku zapalniczki - jeżeli ładujemy przez to
> gniazdko), do napięcia 14,5V. Więc dobrze byłoby aby to było źródło prądowe.
> Potem można przejść w tryb napięciowy 13,6V i pod tym napięciem można
> trzymać akumulator dowolnie długo.
> Upraszczając konstrukcję można dać po skończeniu ładowania do 14,5V
> doładowywanie małym prądem. Prąd pasowałoby dobrać do konkretnego
> akumulatora, więc uniwersalność już jest mniejsza. Licząc że ładowarkę
> będziemy podpinać sporadycznie jest do przyjęcia.
> Ale zakładając że będzie ona używana w cyklu: wyłączam ładowarkę - odpalam
> samochód - jadę - gaszę samochód - włączam ładowarkę... następne odpalenie,
> to polecam uwzględnić te dwa napięcia w ładowarce: 14,5V i 13,6V.
>
> Można też ustawić tylko tryb podtrzymania 13,6V jeżeli mamy sprawny samochód
> i akumulator, bo cykl 14,5V wykona samochód. Wtedy taka ładowarka może być
> zrobiona z zasilacza wtyczkowego o wydajności prądowej <1A.
>
Nie amatorski ale najprostszy i jednocześnie skuteczny. Jak Ci się nie podoba
to mozesz odwijać uzwojenie wtórne żeby za prostownikiem w każdym momencie
ładowania akumulatora napięcie nie pzrekroczylo 14,5V. Z tymi czternastoma i
pół woltami że za duze, podziel się producentom samochodow. Oni takie ustalają
i co więcej zalecają. Samochod jako całośc przeznaczony jest do pracy ciągłej.
To ze częśc jeżdzi z pzrerwami nic nie znaczy. Ponizej 14 ladowanie
podtrzymujace stosuje się do akumulatorów trakcujnych, do zasilaczy awaryjnych
a nie samochodowych.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 03:19 kogutek
- 26.01.11 09:12 Desoft
- 26.01.11 09:25 janusz_kk1
- 26.01.11 17:07 kogutek
- 26.01.11 17:55 Desoft
- 26.01.11 19:16 RoMan Mandziejewicz
- 26.01.11 21:20 kogutek
- 27.01.11 05:21 Desoft
- 27.01.11 11:08 janusz_kk1
- 27.01.11 11:35 RoMan Mandziejewicz
- 27.01.11 14:17 kogutek
- 27.01.11 18:50 janusz_kk1
- 27.01.11 19:34 kogutek
- 27.01.11 20:18 Desoft
- 27.01.11 20:40 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=