-
Data: 2011-01-26 03:17:09
Temat: Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Desoft <N...@i...pl> napisał(a):
> > Weż ten prostownik co masz. Podlącz do wyjścia kondensator od 1mikro
> > wzwyż.
> > Najlepiej z 500 mikroFaradów. Zmierz napięcie. Jak będzie za wysokie to
> > wstaw
> > szeregowo zwykle diody prostownicze zeby nie było więcej niż 15V. 14 też
> > bęzdie dobrze.
>
> Bardzo amatorski pomysł z tymi diodami.
>
> > I masz gotowy prostonik do ładowania współczesnych
> > akumulatorow. Nie baw się w żadne regulacje prądu.
>
> To prawda regulacja prądu jest niepotrzebna akumulatorowi.
> Chyba że zagraża prostownikowi zbyt duży prąd...
>
> > Przy 14,5V akumulator moze
> > być lądowany miesiącami i nic mu nie będzie.
>
> Czytałeś kiedyś jakąś dokumentację do akumulatora?
> Poradziłeś mu jak szybko uszkodzić akumulator.
>
> Idealna ładowarka do tego celu powinna po podłączeniu ładować w miarę dużym
> prądem (kilka amperów - ograniczamy prąd na okoliczność awarii ładowarki,
> lub np. bezpiecznika w gniazdku zapalniczki - jeżeli ładujemy przez to
> gniazdko), do napięcia 14,5V. Więc dobrze byłoby aby to było źródło prądowe.
> Potem można przejść w tryb napięciowy 13,6V i pod tym napięciem można
> trzymać akumulator dowolnie długo.
> Upraszczając konstrukcję można dać po skończeniu ładowania do 14,5V
> doładowywanie małym prądem. Prąd pasowałoby dobrać do konkretnego
> akumulatora, więc uniwersalność już jest mniejsza. Licząc że ładowarkę
> będziemy podpinać sporadycznie jest do przyjęcia.
> Ale zakładając że będzie ona używana w cyklu: wyłączam ładowarkę - odpalam
> samochód - jadę - gaszę samochód - włączam ładowarkę... następne odpalenie,
> to polecam uwzględnić te dwa napięcia w ładowarce: 14,5V i 13,6V.
>
> Można też ustawić tylko tryb podtrzymania 13,6V jeżeli mamy sprawny samochód
> i akumulator, bo cykl 14,5V wykona samochód. Wtedy taka ładowarka może być
> zrobiona z zasilacza wtyczkowego o wydajności prądowej <1A.
>
Nie amatorski ale najprostszy i jednocześnie skuteczny. Jak Ci się nie podoba
to mozesz odwijać uzwojenie wtórne żeby za prostownikiem w każdym momencie
ładowania akumulatora napięcie nie pzrekroczylo 14,5V. Z tymi czternastoma i
pół woltami że za duze, podziel się producentom samochodow. Oni takie ustalają
i co więcej zalecają. Samochod jako całośc przeznaczony jest do pracy ciągłej.
To ze częśc jeżdzi z pzrerwami nic nie znaczy. Ponizej 14 ladowanie
podtrzymujace stosuje się do akumulatorów trakcujnych, do zasilaczy awaryjnych
a nie samochodowych.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.11 03:19 kogutek
- 26.01.11 09:12 Desoft
- 26.01.11 09:25 janusz_kk1
- 26.01.11 17:07 kogutek
- 26.01.11 17:55 Desoft
- 26.01.11 19:16 RoMan Mandziejewicz
- 26.01.11 21:20 kogutek
- 27.01.11 05:21 Desoft
- 27.01.11 11:08 janusz_kk1
- 27.01.11 11:35 RoMan Mandziejewicz
- 27.01.11 14:17 kogutek
- 27.01.11 18:50 janusz_kk1
- 27.01.11 19:34 kogutek
- 27.01.11 20:18 Desoft
- 27.01.11 20:40 kogutek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Portowanie CP/M
- radyjko
- Re: Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- Akumulatory VRLA
- ładowarka zmarła
- Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- nawigacja satelitarna
- SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- Głośnik piezoelektryczny
- Mala autonomiczna kamera monitoringu
- czas na emeryturę i EB
- Generowanie sumy kontrolnej z fragmentu pliku bin
- Re: Mala autonomiczna kamera monitoringu
- HDMI
Najnowsze wątki
- 2024-07-10 Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- 2024-07-10 Droga dwukierunkowa
- 2024-07-10 Elektryki są fajne
- 2024-07-10 Elektryki są fajne :(
- 2024-07-09 USB -> jack
- 2024-07-10 Kompakt WC z montażem
- 2024-07-10 Gorąco za oknem, to napisałem piosenkę o grupowiczach
- 2024-07-09 Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- 2024-07-10 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-07-10 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-10 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-07-10 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=