  • Data: 2011-01-02 23:22:19
    Temat: Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-01 21:55, kogutek pisze:

    > wiesz ze nie o to chodziło. chlodziwem nie musi byc woda i ciecze na niej
    > oparte. oczywiscie nie ma zadnej przeszkody zeby nalac do ukladu chlodzenia
    > samochodu zupy pomidorowej bez klusek. a co z glikolem, tetrą. mozna nalac
    > oleju, czy te ciecze tez maja wieksza objetosc po przejsciu ze stanu skupienia
    > cieklego w staly. W czasach niedoboru wszystkiego na stacjach benzynowych były
    > ulotki jak zrobić plyn nisko zamarzający oparty na oleju napędowym. Czy
    > zamarzniety olej napedowy ma mniejszą czy wiekszą objetość niz ciecz z ktorej
    > powstał. Czy glikol albo tetra rozwalą blok?

    zapominasz o kilku sprawach:
    a) czysty glikol etylenowy zamarza w -13 stopniach, temperatura zapłonu
    to 111 stopni..
    b) tetra, czyli czterochlorek węgla. Bardzo dobry rozpuszczalnik,
    zapewne uwielbia wszelkiego rodzaju uszczelki ;-) Byłby na pewno
    znakomity jako płyn chłodzący w silniku - jego temperatura wrzenia to 77
    stopni, płyn chłodzący w silniku powinien mieć zazwyczaj ok. 90 stopni.
    Powiedz mi tylko jeszcze, gdzie go legalnie kupić w ilościach rzędu
    pojedynczych litrów, bo jest problem z zakupem w ilości mililitrów..
    c) guma w układzie chłodzenia na pewno też bardzo lubi olej napędowy.
    d) który z zaproponowanych zamienników będzie miał porównywalną cenę ze
    stosowanymi obecnie roztworami wodnymi i nie gorsze ciepło właściwe?

    --
    Pozdr.
    Michał