    Date: Sun, 07 Apr 2013 18:32:05 +0200
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    <515f3585$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5160116c$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5160aa4a$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51615ab3$0$26695$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51616dcc$0$26682$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51618111$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>

    > Ponieważ mały obrazek dostajesz poprawny (akurat tego nie sprawdzałem
    > ffmpegiem, ale wygląda dobrze), to przypuszczam że po prostu nie
    > wiedziałeś, że konwersja RGB->YUV420 zmniejsza rozdzielczość

    Jezuuuuu... Ja tego uczę, za pieniądze, od nastu lat, ludzi którzy
    tworzą prezentacje batoników po hipermarketach, właśnie po to, żeby im
    nie zżerało kolorów, nie pojawiały się ''grzebienie'' od przeplotu, nie
    skakała im konwersja 30>25 i nie robili podobnych kardynalnych błędów.

    > chrominancji, i zrobiłeś ją w dużej rozdzielczości (aparatu),
    > a następnie, jak na wannabe fotografa przystało, zmniejszyłeś
    > rozdzielczość całego obrazka i umieściłeś w sieci (pokazanie szczegółów
    > technicznych wymaga, zamiast zmniejszania, cropa). Niestety zmniejszone
    > zdjęcie traci właściwości YUV420, to tak jakbyś zmniejszył rozdzielczość
    > i argumentował, że Bayer jest zupełnie niewykrywalny.
    >
    > Zaprzeczysz?

    Oczywiście! Jak można przeprowadzać w ten sposób doświadczenie? Po
    wybraniu obiektu w rgb o jakiejkolwiek zmianie rozdzielczości nie ma mowy!
    A może po prostu przeglądarka Ci skaluje obrazek? Albo nie pracujesz w
    natywnej rozdzielczości lcd? A może w ogóle używasz nadal monitora
    kineskopowego? :) Zaczynam podejrzewać, że takie mogą być przyczyny
    Twoich śmiesznych wniosków.

    > Oczywiście to tylko spekulacja, wynikająca z tego, że Twoje
    > doświadczenie nie daje się powtórzyć, i że nie chcesz zdradzić
    > szczegółów procedury.

    Jest opisane trzykrotnie wyżej:
    1) wybieram obrazek w przestrzeni RGB, w internecie masz takich bilion,
    2) zapisuję kopię w png,
    3) przeprowadzam konwersję virtualdubem do przestrzeni YV12 (4:2:0),
    (virtualdub jest tym dla zawodowych filmowców, co totalcommander dla
    ludzi zawodowo używających komputerów),
    4) zrzucam klatkę z przekonwertowanej tak przestrzeni do png w
    przestrzeni RGB,
    5) mam oryginał i kopię do porównań.

    Możesz to samo zrobić ffmpegem i setką innych programów. Zawsze wynik
    będzie ten sam.

    > Swoją drogą, myślę że osobom czytającym tę grupę należałoby się jednak
    > - w wersji minimum - jakieś wyjaśnienie gdzie dokładnie popełniłeś błąd,
    > żeby same go nie powtarzały. Ale może to za duże wymagania.

    No to gdzie ten błąd? :)

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/