eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowalaczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji › Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.bbs-scene.org!border4.nntp.dca.giganew
    s.com!border2.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.co
    m!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-
    01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Wed, 03 Apr 2013 19:48:47 +0200
    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: laczenie scen MP4 w jedna calosc bez zadnych konwersji
    References: <515095a0$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515219ea$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51534b23$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515497a4$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5156f04f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5157035c$0$1264$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51576895$0$1255$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <51589593$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5159b1bb$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <5159ec99$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    <515b3539$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <m...@i...localdomain>
    In-Reply-To: <m...@i...localdomain>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 79
    Message-ID: <515c6b7a$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.3.104
    X-Trace: 1365011322 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26683 83.26.3.104:3317
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:897838
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-04-03 19:00, Krzysztof Halasa pisze:
    >> A ja napisałem, że ''są ostatnim problemem przy skali pozostałych
    >> kłopotów zapisu obrazu cyfrowych aparatów.''
    >
    > No coż, ja tego tak nie widzę.

    Ale masz jakieś przykłady? Bo na razie ja się nimi posiłkuję przy każdej
    okazji, a Ty tylko zaprzeczasz teoretycznie.

    >> Pokazałem najbardziej chyba kolorowe i co, strasznie było? :)
    > Było mało kolorowe, wszystko żółto - zielone.

    Bardzo mało kolorowe? :)
    http://as.elte-s.com/temp/video/rgb.png
    http://as.elte-s.com/temp/video/yv12_420.png

    >> Nadal twierdzę, że problemy ze zubożoną przestrzenią barw są ostatnim
    >> problemem w amatorskim wideo, wręcz problemem akademickim. Wyprzedzają
    >> je przede wszystkim artefakty szybkich scen, niska tonalność,
    >> ograniczona dynamika, kiepska interpolacja do rozdzielczości filmowej
    >> i ogólnie, zaniżona rozdzielczość rzeczywista, związana z poprzednią
    >> właściwością.
    >
    > Szczerze mówiac, nie zaobserwowałem. Osobiście nie zajmuję się
    > produkcjami kinowymi, ale mam kolegę, który właśnie w tym siedzi,
    > i ostatnio twierdził, że wiele (wszystkie?) serwerów wyświetlających
    > filmy w kinie normalnie może wyświetlać 1920x1080 (i mniej linii). Nie
    > wiem jak z FPS.

    Ale to jest wątek o aparatach foto zapisujących wideo, a nie o serwerach
    wyświetlających filmy w kinie :)

    > W (nowszych) Sonych akurat działa. W każdym razie dużo lepiej niż
    > w starszym sprzęcie video, gdzie MF był niezbędny, bo bez niego AF
    > z max kontrastu robił totalne głupoty.

    Lepiej, ale i tak gorzej niż w tanich kamerach już lata temu.

    >> Aparat, raw, typowe kręcenie rawa w szopie w srgb. Przerobiony został
    >> przekonwertowany do yv12 4:2:0 i nic poza tym (poza tym, że zrzucony z
    >> powrotem do srgb i wystawiony w bezstratnym png).
    >
    > A np. rozdzielczość 1920x1200?

    A co to ma za znaczenie, jaka rozdzielczość? Pokazuję straty przestrzeni
    barwnej, przecież to nie ma związku z rozdzielczością.

    > Są różne kombinacje (włączając rękodzieło), które byłyby niepotrzebne,
    > gdyby można było to zrobić bez nich.

    I niby jak tę stopklatkę HD choćby z najdroższych zawodowych kamer
    chcesz wrzucić na plakat? :)
    Że już nie wspomnę o tym, że zawodowo nikt nie wrzuca stopklatek tylko
    robi niezależną sesję foto.

    >> Poza tym, że jak widać - przestrzeń tu praktycznie nie ogranicza. Już
    >> kupę większych problemów (nieporównywalnie większych) dostarczy
    >> konwersja do cmyka.
    >
    > Np. jakich?

    Nie no, proszę, wypowiadasz się o przestrzeniach barw, a takie pytanie
    zadajesz?
    Oto przestrzeń cmyka:
    http://as.elte-s.com/temp/video/cmyk.png
    Przypomnę, oryginał srgb jest tu:
    http://as.elte-s.com/temp/video/rgb.png
    A tu różnica srgb względem cmyka:
    http://as.elte-s.com/temp/video/roznica_cmyk.png
    Przypomnę różnicę srgb względem yv12 4:2:0
    http://as.elte-s.com/temp/video/roznica.png
    Po prostu nie ma co porównywać, straty na yv12 są niczym względem strat
    na cmyku (czy ogólnie konwersji do przestrzeni subtraktywnych)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: http://as.elte-s.com www.facebook.com/smialekadam
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam
    bąki/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: