  • Data: 2009-11-14 16:52:16
    Temat: Re: kupilem dzisiaj statyw
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Androny pan piszesz.

    bezmyslnosc ludzka nie zna granic. a jesli jesli jest jeszcze
    polaczona z przekonaniem o swojej glebokiej wiedzy to mozna ja nazwac
    glupota besczelca.

    a konkretnie:

    > Nie chodzi tylko o przewrócenie się statywu (jego stabilność),

    nikt nie napisal , ze tylko .
    ryzyko przewrocenia statywu stanowi najwieksze zagrozenie , gdyz grozi
    utrata sprzetu.
    pytatajac o stabilnosc statywu w pierwszym rzedzie bede pytal o ryzyko
    wywrotki.
    Badzo latwo jest spowodowac upadek statywu.

    a o
    > wyeliminowanie drgań. Mogą je spowodować różne czynniki: poruszenie
    > przy ustawianiu ekspozycji i kadru,

    od tego mam samowyzwalacz , ktory stosuje niemal zawsze na statywie
    ( przy dlugich czasach zawsze ) , najczesciej 2 sek. niekiey 10.
    nieraz tez i pilota.

    >klapnięcie lustrem,

    na statywie przy dlugich czasach stosuje zawsze LV . nie ma klapniecia
    lustra.

    > wiatr etc.

    wiatr jest powaznym zagrozeniem - moze spowodowac wywrotke malo
    stabilnego statywu.
    Od pewnej granicy sily wiatru nie da sie robic zjdec na statywie na
    dlugich czasach

    grozniejsze fotograficznie w skutkach sa drgania zewnetrzne np od
    przejezdzajacego tramwaju , samochodu . jadacej windy .
    drgan konstrukcji na ktorej sie znajdujesz spowodowanem np wiatrem
    albo i ruchem ( np wieze )
    i ich trojnogiem nie wyliminujesz .
    trzeba przeczekac albo stosowac specjalne ciezkie statywy o
    obciazonej podstwie pochlaniajacej drgania i stabilozowane
    hydraulicznie - ale te nie sa do noszenia.

    skoros taki fachman od statywow to pokaz swoje zdjecia nocne - bo ich
    nikt nie widzial.
    Potem pogadamy do rzeczy- zobaczymy kto opowiada androny.