    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Date: Fri, 07 Oct 2011 11:55:14 +0200

    On Fri, 7 Oct 2011 11:21:30 +0200, "Kuba \(aka cita\)"
    <y...@w...pl> wrote:

    >Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    >Zdefiniuj "sprawnie".
    >
    >Czy wg Ciebie używanie języka potocznego dyskwalifikuje sprawne posługiwanie
    >sie językiem ojczystym (czy tam dowolnym innym)?

    no cóż, ja po prostu nie spotkałem się z określeniem "nalewka" na
    określenie opony bieżnikowanej.
    Myślę, że to nie tyle język potoczny, a jakaś nowomowa z branży
    samochodziarskiej.
    Wiem, że język "żyje", ale budzi mój sprzeciw, że słowa nabierają
    innych znaczeń tylko dlatego, że ktoś nie potrafi użyć tych właściwych
    (np. słowo pasjonat, które kiedyś miało znaczenie (2)
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/pasjonat)

    >To nie pismo urzędowe, zeby trzeba było trzymać jakieś rygorytyczne normy,
    >poza tym już widze, jak jadąc ze znajomym mówisz o światłach
    >przeciwmgielnych miast halogenach.

    o przeciwmgłowych :-P)
    --
    pozdrawiam,