  • 11. Data: 2011-03-03 19:58:00
    Temat: Re: ktory dysk wybrac
    Od: "Artur" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości
    news:ikoh99$qdr$1@news.onet.pl...
    > On 2011-03-03 17:19, marfi wrote:

    > c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
    > jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

    to jest cenna informacja bo byc moze kiedys wywale ten dysk poza komputer
    wlasnie do jakiegos NASa

    > W/w problemy nie dotycza samsunga. W przypadku green dyski sa na pewno
    > wolniejsze od 7200, na pewno wieksze sa czasy dostepu, ale to niejako nasz
    > swiadomy wybor. porownaj prad pobierany przez Samsunga i WD, to moze pomoc
    > w ostatecznej decyzji (wiekszy prad, zazwyczaj wieksza temperatura pracy)

    Wlasnie pobor pradu maja bardzo podobny, roznice na poziomie 0,2-0,3W jesli
    dobrze pamietam moje porownania

  • 12. Data: 2011-03-03 20:04:42
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-03 20:46, Przesmiewca wrote:

    > Nie spotkalem sie z taka informacja, moze wiesz dlaczego?
    > Bo po linuksowymi raidami smigaja az milo od dluzszego czasu.

    Wystarczy poszukac np. informacji w kontekscia NAS DNS-323 i dyskow WD,
    ja otrzymalem osobiscie taka odpowiedz od WD. Oczywiscie to co otrzymuje
    uzytkownik to propaganda dzialu PR, ktory de facto nie ma za bardzo
    pojecia o co w tym wszystkim chodzi. Technicznie czasy obslugi bad
    sektorwow w dyskach WD sa na tyle dlugie, ze system ktory to obsluguje
    stwierdza, ze dysk przestaje odpowiadac. tak bylo za czasów:

    EADS, prawdopodobnie EARS juz dziala zupelnie inaczej bo w trybie
    niezwykle przyspieszonym zastapil cala serie (>=1GB) EADS.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 13. Data: 2011-03-03 20:09:07
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Według artykułu ze strony: http://pclab.pl/art43862-5.html do
    > najbardziej niezawodnych dysków (dane z lat 2008 i 2009) należały dyski
    > WD i Hitachi.
    > Najbardziej zadziwia wspóczynnik zwrotów, który dla dysków WD Caviar
    > Black oraz WD Caviar Green WD10EADS wynosi 0%

    Nie wiem jak to skomentowac, ja zwrocilem 6 dyskow na 6 kupionych
    otrzymanych w przeciagu 3-4 m-cy (100% zwrotu): WD15EADS

    Przypuszczam, ze gdzies byla istotna granica awaryjnosci, dyski 500GB
    EADS wciaz sa w sprzedazy, wieksze sa zastapione seria EARS.

    Pamietajmy, ze artykuly b. czesto bywaja sponsorowane.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 14. Data: 2011-03-03 20:26:01
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Ze swojej strony dwie uwagi n/t green WD:
    > a) nie wiadomo jaka maja predkosc obrotowa, moze to znaczyc iz znajomy ma
    > dysk chlodniejsz od Twojego (WD zastrzega sobie dowolnosc w ustawianiu
    > predkosci obrotowej). Moze byc tak, ze dyski kupione w roznych okresach
    > czasu maja rozna predkosc obrotowa.

    Nic takiego nie ma miejsca. Zielone WD mają 5400 obr/minutę bez żadnych
    wyjątków. To wiadomo od czasu jak kilku gości zmierzyło wysokość dźwięku
    dobywającego się z obudowy. WD rżnie głupa, bo wpierw usiłowało wmówić
    ludziom jakie to zielone dyski są wspaniałe (dopasowują prędkość do
    obciążenia) i jaki stanowią postęp, a potem już się nie wypadało przyznać,
    że to tylko wolniejsze, nomen omen, kręcenie. Niemniej jednak 5400 jest
    pewne i dotąd nie stwierdzono żadnych wyjątków.

  • 15. Data: 2011-03-03 20:32:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "herjohn" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Najbardziej zadziwia wspóczynnik zwrotów, który dla dysków WD Caviar Black

    To jakaś bzdura. W tej statystyce jest groch z kapustą. Marki pomieszane z
    modelami, stare z nowymi. Pclab nie jest i nigdy nie było wiarygodnym
    źródłem.

  • 16. Data: 2011-03-03 22:11:20
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Rafał Łukawski" <r...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Ze swojej strony dwie uwagi n/t green WD:
    > a) nie wiadomo jaka maja predkosc obrotowa,

    A jeżeli ktoś nie jest pracownikiem archiwum X to po chuj mu to
    potrzebne...

    --
    marfi

  • 17. Data: 2011-03-04 04:20:21
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-03-03 21:26, MC wrote:
> [...]
    > przyznać, że to tylko wolniejsze, nomen omen, kręcenie. Niemniej jednak
    > 5400 jest pewne i dotąd nie stwierdzono żadnych wyjątków.

    "Dopasowanie prędkości do obciążenia" to stricte interpretacja
    użytkowników informacji PR'owych.

    Tak czy owak do nikogo nie będziesz mógł zgłosić pretensji, jeżeli dyski
    kupione w odstępie paru miesięcy będą pracowały z różną prędkością
    obrotową (np. 5400 i 5900)

  • 18. Data: 2011-03-04 08:08:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.03.2011 17:57, Rafał Łukawski pisze:

    > c) WD oficjalnie twierdzi, ze dyski green WD nie nadaja sie do pracy w
    > jakichkolwiek raidach, mozesz miec problemy w obudowach NAS.

    Ooo.. A dlaczego???

  • 19. Data: 2011-03-04 08:26:14
    Od: Zbigniew Cofała <a...@s...pl>

    Przesmiewca wrote:

    > Nie spotkalem sie z taka informacja, moze wiesz dlaczego?
    > Bo po linuksowymi raidami smigaja az milo od dluzszego czasu.

    Taaa... Miałem cztery WD Green - z czego dwa sprzedałem a dwa robią za
    backupowe. Tu więcej.
    https://groups.google.com/group/pl.pregierz/browse_t
    hread/thread/14c49655e8c4bca6/135f6dcd3df7671d?hl=pl
    #135f6dcd3df7671d

    --
    Zbigniew[at]Cofala[dot]com
    http://turox.pl

  • 20. Data: 2011-03-04 08:29:35
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2011 09:26, Zbigniew Cofała pisze:

> [...]
    > backupowe. Tu więcej.
    > https://groups.google.com/group/pl.pregierz/browse_t
    hread/thread/14c49655e8c4bca6/135f6dcd3df7671d?hl=pl

    Nie wszyscy mają konta na googlach.

    Może streść albo podaj datę i temat?