  • 41. Data: 2009-02-05 11:34:36
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Jesteś pewien?

    To jest jakis quiz?

  • 42. Data: 2009-02-05 11:36:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    dominik pisze:

    > A Mateusz będzie Ci wykazywał, że różnica sięgająca 33% jest bez
    > znaczenia. Różnica jest niemalże taka jak o 1 działkę przysłony, a to
    > chyba najlepiej obrazuje jak Olek ma ograniczone te możliwości.

    Proszę, skoro tak się upierasz, to policz, jaką przysłonę musiałby mieć
    kompakt ze średniej wielkości matrycą (1/1,8"), żeby uzyskać taką samą
    GO jak FF na f/8.

    > Analogicznie przy większym formacie jeszcze wyższe wartości przysłony
    > dają jeszcze mniejszą głębię. Im mniejsza matryca tym możliwości
    > mniejsze. Kropka.

    Czy są portretówki jaśniejsze niż 2.8 na średni format? Ja jeszcze
    takich nie widziałem. Z reguły kończą się na 2.8 bo z mniejszą GO nie ma
    co już robić (porównywalna do GO z FF i f/1.2)

    =12&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=2&ape
    rture_max=2&res=3

    > I co z tego że pokazujesz jakieś zdjęcia z małą GO, skoro z APS-C da się
    > jeszcze bardziej GO zmniejszyć? Musiałbyś mieć w olku przysłonę f/1 żeby
    > dorównać f/1.4 na aps-c.

    Ale wyjaśnij - po jaką cholerę potrzebna jeszcze mniejsza GO ?!
    To Olek jest praktyczniejszy, bo przy f/1.2 (powinni zacząć produkować
    takie szkła) nadal można zrobić zdjęcie, gdzie rozsądna część planu jest
    ostra, czyli jasność szkła jest użyteczna nie tylko dla autofokusa ale
    także dla robiącego zdjęcia.

    > Przyjrzyj się tym zdjęciom - większość to spore zbliżenia i małe
    > przedmioty - stąd GO jest mała ale w takich ujęciach to nie jest niczym
    > nadzwyczajnym. Problem pojawia się jak chcesz portret z porządnie
    > rozmytym tłem (porządnie!). Wtedy brakuje i f/1.4. Inna sprawa, że
    > jasnych stałek w olku to jak na lekarstwo akurat.

    Pokaż podobne zdjęcia, gdzie jest wyraźnie bardziej rozmyte tło. Powiedz
    też, gdzie się stosuje takie rozmycie tła - bo nie na co dzień.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 43. Data: 2009-02-05 11:37:21
    Od: j...@a...at

    On 5 Feb., 12:26, "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> wrote:

    > Swiatla aut sa za ostro oddane - odciagaja uwage od modela.

    to zdjecie jest przykladem jakie bledy mozna popelniec przy
    fotografowaniu twarzy.
    najbardziej uwage odciagaja te maszty i slupy , szczgolnie pierwszy
    na planie do tego nieostry brzydko.

    lampy samochodow nalezy przyciemnic , one nie muszy byc mniej ostre ,
    one odciagaja uwage nie ostroscia a jasnoscia.

    ze zdjecie jest d.d. wine ponosi nie GO ( dla jednych duza , dla
    innych mala ) tylko fotograf i jego d.d. koncepcja.

  • 44. Data: 2009-02-05 11:40:23
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

> [...]
    > takie szkła) nadal można zrobić zdjęcie, gdzie rozsądna część planu jest
    > ostra, czyli jasność szkła jest użyteczna nie tylko dla autofokusa ale

    Ja wiem co ci teraz odpowie - że te 1.2 można zrekompensować ustawiając wyższe
    ISO w APS-C :>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

  • 45. Data: 2009-02-05 11:41:30
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Ingarden wrote:

    > O widzisz, i to mnie bardzo ciekawi. Na m42 to mam nawet jakies stalki
    > Sigmy.
    > Konwerter jest juz w Polsce:
    > http://www.allegro.pl/item535787147_adapter_konwerte
    r_m42_4_3_e_1_e_500_zuiko_olympus.html

    > Jesli rzeczywiscie to dziala z G1, to pieknie.

    To jest konwerter do 4/3. Ty potrzebujesz do m4/3. Pytanie czy nie lepiej kupić
    4/3 -> m4/3 i na niego montować konwerter m42 -> 4/3.

  • 46. Data: 2009-02-05 11:44:36
    Od: j...@a...at

    On 5 Feb., 12:57, Ingarden <e...@o...pl> wrote:

> [...]
    onwerter_m42_4_3_e_1_e_5...
    > Jesli rzeczywiscie to dziala z G1, to pieknie.

    uwaga panas G1 ma bagnet micro 4/3 a nie 4/3

    sa adaptery z 4/3 na micro 4/3 oraz adapter z m39 ( leica , zorkij)
    na micro 4/3

    nie slyszalem zeby do micro4/3 byl adapter na m42 . ale moze jest
    zwracam tylko uwage na ten szczegol.

    do g1 sa juz bardzo jasne stalki panasonica 20 m/1,7 - cudownie mala.

  • 47. Data: 2009-02-05 11:46:47
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > do g1 sa juz bardzo jasne stalki panasonica 20 m/1,7 - cudownie mala.

    Cena?

  • 48. Data: 2009-02-05 11:54:19
    Od: j...@a...at

    On 5 Feb., 12:46, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Cena?
    > --
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    nie wiem pieniadze mnie nie intereusja jesli trza to trza kupic.

  • 49. Data: 2009-02-05 11:55:48
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

    > nie wiem pieniadze mnie nie intereusja jesli trza to trza kupic.

    No ale jak będzie za 3k...

  • 50. Data: 2009-02-05 11:57:01
    Od: Ingarden <e...@o...pl>