    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Date: Thu, 05 Feb 2009 11:36:16 +0000

    dominik pisze:

    > A Mateusz będzie Ci wykazywał, że różnica sięgająca 33% jest bez
    > znaczenia. Różnica jest niemalże taka jak o 1 działkę przysłony, a to
    > chyba najlepiej obrazuje jak Olek ma ograniczone te możliwości.

    Proszę, skoro tak się upierasz, to policz, jaką przysłonę musiałby mieć
    kompakt ze średniej wielkości matrycą (1/1,8"), żeby uzyskać taką samą
    GO jak FF na f/8.

    > Analogicznie przy większym formacie jeszcze wyższe wartości przysłony
    > dają jeszcze mniejszą głębię. Im mniejsza matryca tym możliwości
    > mniejsze. Kropka.

    Czy są portretówki jaśniejsze niż 2.8 na średni format? Ja jeszcze
    takich nie widziałem. Z reguły kończą się na 2.8 bo z mniejszą GO nie ma
    co już robić (porównywalna do GO z FF i f/1.2)

    =12&focal_min=none&focal_max=none&aperture_min=2&ape
    rture_max=2&res=3

    > I co z tego że pokazujesz jakieś zdjęcia z małą GO, skoro z APS-C da się
    > jeszcze bardziej GO zmniejszyć? Musiałbyś mieć w olku przysłonę f/1 żeby
    > dorównać f/1.4 na aps-c.

    Ale wyjaśnij - po jaką cholerę potrzebna jeszcze mniejsza GO ?!
    To Olek jest praktyczniejszy, bo przy f/1.2 (powinni zacząć produkować
    takie szkła) nadal można zrobić zdjęcie, gdzie rozsądna część planu jest
    ostra, czyli jasność szkła jest użyteczna nie tylko dla autofokusa ale
    także dla robiącego zdjęcia.

    > Przyjrzyj się tym zdjęciom - większość to spore zbliżenia i małe
    > przedmioty - stąd GO jest mała ale w takich ujęciach to nie jest niczym
    > nadzwyczajnym. Problem pojawia się jak chcesz portret z porządnie
    > rozmytym tłem (porządnie!). Wtedy brakuje i f/1.4. Inna sprawa, że
    > jasnych stałek w olku to jak na lekarstwo akurat.

    Pokaż podobne zdjęcia, gdzie jest wyraźnie bardziej rozmyte tło. Powiedz
    też, gdzie się stosuje takie rozmycie tła - bo nie na co dzień.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.