  • 181. Data: 2009-02-05 23:37:46
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Przecież KR wszyscy nienawidzą... mylę się?

    Czemu nienawidzą? KR mówi czasem głupoty, zręcznie wywija faktami by
    dojść do konkretnej tezy, żeby ludzie oglądali i się o nim mówiło, a
    pieniążki na konto wlatywały :) Ty nie masz ani bannera adoramy ani plug
    do rosnącej familii :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 182. Data: 2009-02-06 00:42:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze dominik:

> [...]
    > dojść do konkretnej tezy, żeby ludzie oglądali i się o nim mówiło, a
    > pieniążki na konto wlatywały :) Ty nie masz ani bannera adoramy ani plug

    Ale jestem równie zły jak on.

  • 183. Data: 2009-02-06 08:38:06
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > POkazałem cztery zdjęcia, w którym z nich tło jest niewystarczająco
    > rozmyte?

    Ja mogę pokazać 4 przypadki, że maluch jest tak samo dobry do wożenia cegieł
    jak star bo akurat potrzebuję przewieźć ich tylko 10 sztuk, a nie dwie tony.

    Ale wyciąganie ogólnych wniosków na podstawie specyficznego przypadku to
    albo głupota albo manipulacja.

    > Bo widziałem już tysiące zdjęć z 4/3 ale nigdy nie spotkałem takiego, na
    > którym nie wystarczyłoby 50/1.4. Nigdy nie słyszałem nawet słówka
    > narzekania, że GO na 1.4 jest wciąż za duża.

    Mało widziałeś. Pogadaj z tymi co kupili 50/1.2 i używają go z FF, a wcale
    nie chodziło im o robienie zdjęć w ciemności tylko właśnie o małą GO.

    Mnie czasem na FF 1.4 było za dużo. Kwestia tego co się chce osiągnąć, ale
    gusta to jedno możemy się o nie spierać, ale fakty są faktami. APS-C daje
    większe możliwości w kwesti małej GO niż 4/3, a FF większe niż APS-C.
    Różnice są i są widoczne.

    > Sam Ninik przyznał w tym wątku, że różnica się sprowadzi do GO na źrenicę
    > vs GO na tęczówkę. To o czym w ogóle gadać?

    Przy jakim kadrze!!! Gdy odejdziesz kilka króków w tył tak by nie obejmować
    tylko głowy modelki, a całą postać to różnica urośnie, a gdy odejdziesz przy
    ekwiwalencie 50mm na 10m to sięgnie już dziesiątek centymetrów - a to już ma
    znaczenie i jest widoczne jeśli tło które ma być rozmyte zaczyna się tuż za
    modelką, a nie 20 metrów dalej.

    > Dla niego to jest oczywiście "o wiele bardziej ograniczona kontrola GO",
    > bo po prostu w jego naturze jest przypieprzanie się do wszystkiego co
    > dotyczy Olympusa.

    > To czemu piszesz to do mnie a nie do Ninika, który z uporem maniaka
    > próbuje wciskać kit że 4/3 jest gorszym systemem od APS-C?

    Bo ja nie zwalczam wojen systemowych tylko głupie argumenty. Możesz pisać,
    że 4/3 jest lepsze bo ma większą GO i to jest OK. Tak samo jak OK jest
    twierdzenie, że jest gorszy bo ma większą GO. Oba te argumenty opierają
    sięna _fakcie_ że ma większą GO. Ja nie lubię jak ktoś zaprzecza faktom.

    > Dokładnie tak. Z tym właśnie walczę.

    No to pisz, że olympus jest lepszy bo ma większą GO, ale nie pisz, że
    różnicy nie widać na zdjęciach.

    > No to dawaj tę różnicę. Na przykładach. Mozesz zacząć od tych które
    > pokazałem.

    :-) Zrób zdjęcie z większej odległości i spróbuj rozmyć tło znajdujące się
    tuż za obiektem.

    Prosty przykład był tu nie raz - z odległości 10m sfotografować płot który
    biegnie w dal. Możemy policzyć ile szczebelków będzie ostrych na zdjęciu z
    FF, APS-C i 4/3 przy tym samym kadrze. Ale to bez sensu bo ja wiem, że Ty
    doskonale wiesz, że jest różnica.

    Portretów, gdzie f/1.4 to było za dużo Ci nie pokażę bo nie mam zgody.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 184. Data: 2009-02-06 09:02:45
    Od: j...@a...at

    > Mało widziałeś. Pogadaj z tymi co kupili 50/1.2 i używają go z FF, a wcale
    > nie chodziło im o robienie zdjęć w ciemności tylko właśnie o małą GO.

    Kto tak robi?

    chcialbym zobaczyc zdjecia tego artysty,

    GO nie jest ani wada ani zaleta jest tyko cecha .
    w niektorych przypadkach swiadomie dazy sie do malej GO
    w innych swiadomie do duzej GO

    Ostrosci nigdy za duzo. zawsze popsuc ja mozna.
    jesli mialbym obiektyw o zbyt duzej GO i mogl ja kontrolowac w
    wizjerze to zwyczajnie przesunalbym motyw pod koniec zakresu GO i tez
    bede mial tlo rozmyte.

    MNie smiesza porterty , w ktorych ogladajacy zachwycaja sie pieknym
    bokheem. Oznacza to ze portet jest nieudany a mowiac dosadnie do dupy.
    Coz to bowiem za portet , ktory zwraca na siebie uwage tlem a nie
    motywem ?
    Slowem portret w ktorym bokhey jest ciekawszy od motywu nie moze byc
    dobrym z punktu widzenia portretu ( z punktu widzenia tla byc moze ).
    To tylko wsrod ortodoksyjnych amatorow , ktoryz nie wiedza jak patrzec
    na zdjecie i nie maja nic do powiedzenia na pierwszym miejscu pojawia
    sie uwaga o bokheyu.

    sprawa jest prosta i oczywista. GO jest funkcja 4 zmiennych :
    odleglosci , ogniskowej , przyslony i zalozonego krazka rozproszenia
    ( czyli zalozonej dopuszczalnej nieostrosci ) i to cala prawda n.t GO.
    Wiecej sie powiedziec nie da .
    to przelewanie z proznego w prozne. I to jest CECHA.
    a jak ktos manipuluje czyli zmienia te cztery argumenty funkcji to
    jego sprawa.

  • 185. Data: 2009-02-06 09:35:51
    Od: j...@g...pl

    On 5 Lut, 12:16, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > Jeszcze gorąca prośba o komentarz do tego zdjęcia:
    >
    > http://s61.radikal.ru/i171/0809/62/daef39c55590.jpg

    Jakby modelka przeunęła się i 1m w prawo i pszycisnęła swoje piersi do
    kul to wyszło by cool zdięcie.

    PS
    W jakim mieście jest ten most?

  • 186. Data: 2009-02-06 09:56:51
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Kto tak robi?

    Nie mam listy nazwisk ludzi którzy tak robią, ale znam jednego fotografa
    ślubnego który kupił ten obiektyw ze względu na małą GO, a widziałem jeszcze
    kilka podobnych wypowiedzi. Gdyby mnie było stać to tez bym wolał wersję 1.2
    zamiast 1.4

    > chcialbym zobaczyc zdjecia tego artysty,

    A tu już nie pomogę, ale jestem pewien, że na pbase coś znajdziesz.

> [...]

    > jesli mialbym obiektyw o zbyt duzej GO i mogl ja kontrolowac w
    > wizjerze to zwyczajnie przesunalbym motyw pod koniec zakresu GO i tez

    A jak chcesz rozmyć i tło i pierwszy plan?

    [ciach]

> [...]
    > to przelewanie z proznego w prozne. I to jest CECHA.
    > a jak ktos manipuluje czyli zmienia te cztery argumenty funkcji to

    Ja myślę, że wszyscy tu doskonale wiedzą, ze to jest cecha. Problemem jest
    tylko, że ktoś twierdzi, że nie widać różnicy i próbuje tego dowodzić.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 187. Data: 2009-02-06 09:58:47
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Winetoo wrote:

> [...]
    > FF, APS-C i 4/3 przy tym samym kadrze. Ale to bez sensu bo ja wiem, że Ty

    Że zacytuję:

    "Przy omawianej stalce i dystansach:
    2m (Canon) / 1.875 (Nikon)
    GO wychodzi odpowiednio 8 cm / 7cm

    A przy dystansach 10m / 9.375 m
    GO wychodzi odpowiednio 2.16 m / 2.00 m"

    "Wezmy wiec kalkulatorek, i policzmy jaka bedzie GO dla
    kanona robiacego zdjecie 50mm (80mm ekwiwalentem) z przyslona 1.4
    z dystansu dwu metrow, a jakia wyjdzie GO dla czterytrzecia
    robiacego zdjecie 50mm (ekwiwalentem 100mm), z 1.4 z
    dystansu 2m 40 cm.

    (Sam jestem ciekaw)

    O tutaj jest kalkulatorek:
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html

    Canonkowi wyjdzie GO na.... 8cm
    Czterytrzeciowi wyjdzie GO na... 10 cm.

    W przypadku dystansow portretowania 1m i (odpowiednio) 1m 20cm
    wyjdzie naszym aparatom...
    policzmy...
    2 cm i 2 cm
    (kurde, ten kalkulator zaokragla do centymetra, dran jeden)

    Wezmy wiekszy dystans, ta sama stalke,
    i dalej to maksymalne otwarcie.

    10m / 12m
    Wychodzi odpowiednio...

    2.16 metra i 2.46 metra"

    Więc skończysz wreszcie wygadywać głupoty? Różnica jest w praktyce ŻADNA, mniej
    więcej taka, jak między Canonem i Nikonem, a nie słyszałem żebyście się rzucali
    o znacząco gorszą kontrolę GO w Canonie 50D. I to mój naprawdę ostatni post w
    tym wątku.

  • 188. Data: 2009-02-06 10:04:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Feb 2009, Mateusz Ludwin wrote:

> [...]
    [...]
    > I co by tu zmieniło APS-C?

    Nie widzisz absurdu stawiania tezy "do TEGO zdjęcia takie
    GO MOIM ZDANIEM wystarcza" - do dyskusji o porównywalności,
    tak jak i przedstawiania takiego przykładu (z uzasadnieniem
    "mi wystarcza") bez *porównania* z takim samym zdjęciem
    zrobionym APS z tak samo jasnym obiektywem?

    Strzel zdjęcie z Fuji S5 i otwartą na max Sigmą 30 mm f:1,4
    a później postaw obok to samo ujęcie (z tej samej odległości
    od przedmiotu) zrobione Olkiem.

    Będziemy mieli jasność ;)

    pzdr, Gotfryd
    (który akurat Olympusa nie miał okazji pomacać i nawet nie wie
    czy tam jest coś 24 mm czyli eq 50 mm FF czyli eq ~30mm APS
    w tej jasności dostępne)

  • 189. Data: 2009-02-06 10:06:00
    Od: jerzy szczudlowski <j...@j...net.pI>

    dominik wrote:

    > Przeczytaj proszę jakim wymiarem jest jasność obiektywu i co ona określa :)

    A jeżeli już przeczytam, to odzyskam jakoś to stracone światło?

    --
    http://www.flickr.com/jerzy_szczudlowski/

  • 190. Data: 2009-02-06 10:24:06
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > "mi wystarcza") bez *porównania* z takim samym zdjęciem
    > zrobionym APS z tak samo jasnym obiektywem?

    Specjalnie dałem to zdjęcie po to, żeby pokazać że nie da się popatrzeć na
    zdjęcie i powiedzieć że "to jest z 4/3 bo ma mniejszą GO". To zdjęcie jest
    akurat z APS-C.

    > Strzel zdjęcie z Fuji S5 i otwartą na max Sigmą 30 mm f:1,4
    > a później postaw obok to samo ujęcie (z tej samej odległości
    > od przedmiotu) zrobione Olkiem.
    >
    > Będziemy mieli jasność ;)

    Nie mam niestety możliwości dobrania równych ekwiwalentów z dużą dziurą.

    Jest fenomenalna Leica 25/1.4