  • Data: 2009-02-05 14:12:13
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:
    > Tak, jest najgorsza, bo ma najmniejszą matrycę. Ale czemu sugerujesz, że
    > jest zła?

    Nie sugeruję że jest zła, tylko że jest ograniczona. Jak komuś to
    wystarcza to jego sprawa. Są tacy którzy robią tylko na f/8, a gdyby ich
    nie ograniczało to jak wpływa to na ekspozycję oraz dyfrakcja to by
    pewnie robili i na f/128. To że im to odpowiada jednak nie oznacza, że
    absolutnie wyższe wartości nie są potrzebne.

    Jak wspominałem dla mnie ograniczenia GO w olku są nie do przyjęcia.
    Czasem i f/1.4 mi brakuje na pełnej klatce. Jak komuś wystarcza to co w
    olku to też jego sprawa, ale nie uprawnia to do wyśmiewania sensu małej
    GO. Jak bym miał nawet do f/0.5 to pewnie by mi się zdarzyło użyć.

    > Z jasnym szkłem to nadal będzie papierowa GO.

    No w macro gdzie to jest nawet problemem to owszem. Im jednak mniejsza
    skala odwzorowania tym GO rośnie aż zaczyna jej brakować. Przykład który
    podał Mateusz z panienką na płotku - chcesz bardziej rozmyte tło i nie
    możesz w olku. Gdyby to było aps-c miałbyś działkę możliwości więcej,
    przy pełnej klatce dwie działki.

    > Jak dla mnie na
    > APS-C 50/1.8 jest za jasnym obiektywem ze względu na problemy z
    > trafieniem z ostrością.

    AF to zupełnie inny temat. Przymykanie nie jest rozwiązaniem, a protezą.

    > Centymetr w tę, czy w tamtą i portret wychodzi
    > do dupy, bo ostre ucho albo nos, a nie oko. Skrajnie papierowa GO to
    > fetysz.

    Tak jak wspominałem - sens użycia konkretnej GO to inny temat. Każdy
    parametr możesz dobrać tak, żeby zdjęcie skopać lub uczynić je
    kiczowatym, ale my nie o tym rozmawiamy.
    W portrecie robiąć zdjęcie na APS-C możesz przymknąć jak GO za mała.
    Zmniejsz skalę odwzorowania i musisz zwiększyć dziurę, zmniejsz dalej i
    w olku brakuje, gdy na APS-C jeszcze nie. Dalej i brakuje na APS-C a na
    FF jeszcze nie. I tak w kółko.

    > Olek daje wystarczająco duże rozmycie porównywalne z
    > lustrzankami FF, a nie z kompaktami z matrycami nawet 2/3.

    Nigdzie nie twierdziłem, że olkowi bliżej do 2/3 niż do APS-C w tym
    temacie. Twierdzę jedynie, że kontrola jest bardziej ograniczona niż w
    cropie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \