  • Data: 2009-02-05 13:24:06
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Feb., 13:26, dominik <n...@d...kei.pl> wrote:

    > Znaczy mam Ci ocenić artystyczną jakość zdjęcia?
    > Wybacz, ale nie o tym jest ten podwątek. Podwątek jest o możliwościach
    > kontroli GO i słabszych możliwościach olka tu, a to jest FAKTEM.

    MYLISZ sie
    pare danych technicznych

    ot chocby c400d
    format 22,2*14,8 mm powiekszenie 0,81 daje obraz w celowniku
    17,98*11,99 mm
    olek e 3
    format 17,3*13 mm powiekszenie 1,15 daje obraz w celowniku 19,89
    *14,95 mm
    dla e30 masz obraz w celowniku tej wielkosci jak w 400 d

    a teraz oszacujmy mozlliwosc kontroli GO na tych matowkach
    mamy obraz o wielkosci ok 18 mm po dluzszym boku.
    rozdzielczosc oka to 0,1 l/mm ozancza to ze rozmycie wielkosci do 0,1
    mm bedzie na matowce odbierane jako ostre.
    przy powiekszeniu do formatu monitora powiedzmy 30*20 cm dokonamy
    powiekszenia liniowego ok 17 razy
    oznaczy to ze rozmazanie rzedu 0,1 mm na matowce , ktore bedzie sie
    wydawac jako ostre bedzie mialo juz na monitorze wielkosc 1,7 mm ! -
    czyli sakramencka nieostrosc.

    i z taka dokladnoscia mozesze kontrolowac GO na wspolczesnych dslr
    ( nie ff )

    jesli mowisz , ze olkiem sie gorzej kontroluje GO to tak jak bys
    powiedzial ze powiedzmy fiat punto jest gorszym samochodem formuly
    pierwszej niz powiedzmy honda civic.

    Twoje twierdzenie jest nie tylko ze nie prawdziwe , ale pozbawione
    sensu.

    XXX