  • Data: 2009-02-05 13:30:38
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł W. pisze:
    > To ja zapytam się tak:
    > - czy to jest istotna różnica między 4/3 a APS-C ?

    Już Ci pisałem - różnica jest mniej więcej taka jak o działkę. Zrób
    zdjęcie na jakiejś przysłonie i o działkę przymknięte. Czasem będzie bez
    znaczenia, czasem będzie to różnica pomiędzy tym że widzisz śmieci w
    tle, a nie widzisz ich.

    > - czy bokeh to cecha 4/3, czy obiektywu i czy można kategorycznie
    > wypowiadać się o czymś, że jest ładne lub brzydki?

    Bokeh to cecha obiektywu. Mając obiektyw o dokładnie tych samych
    parametrach i robiąc nim zdjęcie w jednym punkcie kolejno 4/3, aps-c i
    ff dostaniesz dokładnie ten sam obraz tyle że różnie przykadrowany.

    Różnica polega na tym "wykadrowaniu" - im mniejsza matryca tym dalej
    musisz być żeby mieć ten sam kadr (godząc się na różnicę w perspektywie)
    lub mniejszą ogniskową (ale to zmieniać może właściwości obiektywu jak
    jest zoomem lub trzeba inny obiektyw). Zarówno odległość od obiektu jak
    i ogniskowa zmieniają GO i dlatego w olympusie jest gorzej niż w aps-c,
    a w aps-c gorzej niż ff.

    > - czy błąd w ustawieniu ostrości to cecha 4/3, czy błąd AF, fotografa,
    > efekt przekadrowania? Jak pisałem wyżej - z powodu tego błędu to zdjęcie
    > na FF byłby do wyrzucenia, bo fotografowana postać nie załapałaby się w GO.

    To już inne zagagnienie zupełnie. Może autor tak chciał i co mu zrobisz?
    Cały czas rozmawiamy i możliwościach - na pełnej klatce możesz przymknąć
    i mieć dokładnie ten sam kadr co w pełni otwarty 4/3, tam nie możesz
    otworzyć bardziej niestety, a szkieł tak jasnych by to kompensowało nie ma.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \