  • Data: 2009-02-05 13:14:31
    Temat: Re: ktore z "bezlustrzankowych" rozwiazan?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik pisze:

    > Osobiście sprawdzałem i jednak możliwości olka by mi przeszkadzały.
    > Większość zdjęć mam na f/2 - to dla mnie takie optimum dla wielu
    > sytuacji. Również dlatego, że f/1.4 powoduje dość mocne CA. W każdym
    > razie f/2 to już więcej niż daje olek z szkłami systemowymi (jak będzie
    > dostępna sigma to ona będzie dawała te f/1.4).
    > Zaskakujące, że na pełnej klatce znów f/2 jest w większości w użyciu -
    > znowu przymknięte bo ca. Jakoś znajduję zastosowania do tego. dobierając
    > to co ostre i licząc na możliwie najbardziej rozmytą resztę.

    Ale ty ciągle twierdzisz, że w 4/3 jest dużo gorsza kontrola nad GO
    nawet względem APS-C, co nie jest prawdą. To jest ten sam rząd
    wielkości. To że ma większą GO to nie podlega dyskusji, ale to, że się
    nie da wyseparować głównego tematu z tła przy pomocy małej GO jest
    NIEPRAWDĄ. Stopień separacji nie jest taki sam jak w APS-C, czy FF, ale
    nadal bardzo duży i kompakty z matrycami nawet 2/3" się nie umywają.

    > Zobacz chociażby tu:
    > http://tiny.pl/vn26
    >
    > Tylko znów pewnie będziesz oceniał artystyczną wartość zdjęcia i jak Ci
    > się akurat dane podoba to powiesz, że no jest ok.

    Pomyliło ci się. Ja nie oceniam wartości artystycznych, jeśli
    dyskutujemy o technice.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79