  • Data: 2011-02-01 15:40:45
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s? ważne
    Od: "R. P." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-01 16:36, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Wydajność się zyskuje nie na fistaszkach w rodzaju oszczędzenia jednego
    > bajtu czy czterech cykli procesora, tylko na złożoności obliczeniowej
    > (asymptotycznej).
    >
    > Tak, w jądrze systemu operacyjnego też.

    Gadasz jak typowy teoretyk. Ten sam algorytm o złożoności np. O(n)
    napisany w języku wysokiego poziomu (np. w C++) może być kilkukrotnie
    przyspieszony, gdy się go przepisze na C. W C++ dochodzą dodatkowe
    narzuty (np. na funkcje wirtualne), to przecież oczywiste. Dlaczego
    algorytm o czasie asymptotycznym O(n) w C może być kilkukrotnie szybszy
    niż ten sam w C++? Wszystko rozbija się o tę magiczną stałą k. O(2n) =
    O(5n) = O(kn).