  • Data: 2014-03-31 18:13:38
    Temat: Re: ktora lampa dla podroznika [Pentax]
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    news:Titus_Atomicus-9C353C.02104631032014@node2.news
    .atman.pl...
    > Witam,
    > Ktora lampe z ponizszych byscie polecili do Pentaxa k10d (w
    > przyszlosci
    > jakis nowy korpus), w teren:
    > Pentax 540 FGZII (strasznie droga)
    > Pentax 360 FGZII (dziwnie slaba)
    > Metz 58 AF-2
    > http://www.optyczne.pl/6118-news-Pentax_AF540FGZ_II_
    i_AF360FGZ_II.html
    > Przewiduje uzywac do doswietlania, w portretach/
    > A moze cos innego?
    > Na korzysc Pentaxa, to to, ze to jednak Pentax, no i te uszczelnienia.
    > Czy Metz jest rownie solidnie wykonany, jak Pentax? Ale uszczelek
    > chyba
    > nie ma?

    Mam metza 58 AF-1, gdzieś od 2009 albo 2010 roku. Rewelacyjna lampa,
    ciężko byłoby znaleźć sytuację, w której nie potrafiłaby dobrze
    doświetlić. Ładuje się dość szybko. Wykonanie - cóż, nie mam lampy
    pentaxa, ale mam jeszcze dwie (stare metzy, to znaczy z czasów
    analogowych) i mam wrażenie, że jest trochę gorzej wykonana od swoich
    starszych sióstr. Używam jej z trzema różnymi body (jedno z nich to też
    k10d). Do portretów korzystam z trybu bezprzewodowego i dość długiego
    obiektywu, doświetla bardzo ciekawie - rewelacja dla kogoś, kto lubi
    eksperymentować. Co jakiś czas pojawia się nowe oprogramowanie (swoją
    uaktualniałem dwa razy chyba). W sumie - polecam, choć nie potrafię
    podać różnic pomiędzy nią a AF540GZ - na korzyść lub niekorzyść.

    --
    Yogi(n)