  • 1. Data: 2014-03-31 02:10:46
    Temat: ktora lampa dla podroznika [Pentax]
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Ktora lampe z ponizszych byscie polecili do Pentaxa k10d (w przyszlosci
    jakis nowy korpus), w teren:
    Pentax 540 FGZII (strasznie droga)
    Pentax 360 FGZII (dziwnie slaba)
    Metz 58 AF-2
    http://www.optyczne.pl/6118-news-Pentax_AF540FGZ_II_
    i_AF360FGZ_II.html
    Przewiduje uzywac do doswietlania, w portretach/
    A moze cos innego?
    Na korzysc Pentaxa, to to, ze to jednak Pentax, no i te uszczelnienia.
    Czy Metz jest rownie solidnie wykonany, jak Pentax? Ale uszczelek chyba
    nie ma?
    --
    TA

  • 2. Data: 2014-03-31 10:11:58
    Temat: Re: ktora lampa dla podroznika [Pentax]
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-03-31 02:10, T...@s...in.the.world pisze:
> [...]
    > Na korzysc Pentaxa, to to, ze to jednak Pentax, no i te uszczelnienia.
    > Czy Metz jest rownie solidnie wykonany, jak Pentax? Ale uszczelek chyba

    Mam Metza. Do solidności wykonania tego modelu nie mam zastrzeżeń, choć
    u Metza różnie z tym bywa. Koniecznie kabelek!
    Jeśli do portretu, to może dwie (albo trzy) lampy bez automatyki i
    radiowe wyzwalacze. Rozwiązanie dużo bardziej uniwersalne, a praca na
    manualu bardzo szybko staje się prosta i miła. I taniej wychodzi :-)

    Paweł

  • 3. Data: 2014-03-31 18:13:38
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    .atman.pl...
> [...]
    > Na korzysc Pentaxa, to to, ze to jednak Pentax, no i te uszczelnienia.
    > Czy Metz jest rownie solidnie wykonany, jak Pentax? Ale uszczelek

    Mam metza 58 AF-1, gdzieś od 2009 albo 2010 roku. Rewelacyjna lampa,
    ciężko byłoby znaleźć sytuację, w której nie potrafiłaby dobrze
    doświetlić. Ładuje się dość szybko. Wykonanie - cóż, nie mam lampy
    pentaxa, ale mam jeszcze dwie (stare metzy, to znaczy z czasów
    analogowych) i mam wrażenie, że jest trochę gorzej wykonana od swoich
    starszych sióstr. Używam jej z trzema różnymi body (jedno z nich to też
    k10d). Do portretów korzystam z trybu bezprzewodowego i dość długiego
    obiektywu, doświetla bardzo ciekawie - rewelacja dla kogoś, kto lubi
    eksperymentować. Co jakiś czas pojawia się nowe oprogramowanie (swoją
    uaktualniałem dwa razy chyba). W sumie - polecam, choć nie potrafię
    podać różnic pomiędzy nią a AF540GZ - na korzyść lub niekorzyść.

    --
    Yogi(n)

  • 4. Data: 2014-04-01 04:44:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <lhb80i$31s$1@news.task.gda.pl>,
    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote:

    > Mam Metza. Do solidności wykonania tego modelu nie mam zastrzeżeń, choć
    > u Metza różnie z tym bywa. Koniecznie kabelek!
    Dlaczego?
    Metz zdalnie nie dziala?

    > Jeśli do portretu, to może dwie (albo trzy) lampy bez automatyki i
    > radiowe wyzwalacze. Rozwiązanie dużo bardziej uniwersalne, a praca na
    > manualu bardzo szybko staje się prosta i miła. I taniej wychodzi :-)

    E, odpada. Mowilem ze dla podroznika.
    Jedna lampke i blende jestem jeszcze w stanie dzwigac ale nie kilka (do
    tego statywy).
    --
    TA

  • 5. Data: 2014-04-01 10:44:52
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-04-01 04:44, T...@s...in.the.world pisze:

    > Dlaczego?
    > Metz zdalnie nie dziala?

    Z instrukcji do K10D: "Two or more AF540FGZ or AF360FGZ units are
    required". Wbudowana lampa nie działa w trybie master. Oczywiście jako
    zwykły slave, bez automatyki, Metz działa. Ale chyba nie o to Ci chodzi.

    > E, odpada. Mowilem ze dla podroznika.

    Ano, mówiłeś...
    Ale i tak kupiłbym radiowy wyzwalacz. Taki prosty, bez automatyki. W
    terenie kabelek niewygodny, a przy kabelku dłuższym niż 5 metrów
    synchronizacja działa jak sama chce.

    P.P.

  • 6. Data: 2014-04-16 04:06:15
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > Na korzysc Pentaxa, to to, ze to jednak Pentax, no i te uszczelnienia.
    > Czy Metz jest rownie solidnie wykonany, jak Pentax? Ale uszczelek chyba

    Qrde, na forum Pentaxa mnostwo watkow nt temat.
    Wychodzi na to, ze plusami Pentaxa 540 FGZII sa mniejsze rozmiary,
    uszczelnienia, wygodniejsze menu.
    Na plus Metz 58 AF-2 - drugi palnik, aktualizacja przez USB, wlasna
    automatyka.
    Z uwagi na te mniejsze wymiary, wykonanie i te uszczelnienia wzialbym
    jednak Pentaxa.
    Ale cena zaporowa.
    Pomysle jeszcze nad Pentax 360 FGZII
    Ale czy to nie za slabe?
    --
    TA

  • 7. Data: 2014-04-16 13:56:41
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > In article <T...@n...news.atm
    an.pl>,

> [...]
    > automatyka.
    > Z uwagi na te mniejsze wymiary, wykonanie i te uszczelnienia wzialbym

    A moze Metz 52 af-1
    --
    TA

  • 8. Data: 2014-05-15 05:27:52
    Od: T...@s...in.the.world

    Wyglada na to, ze Pentax robi najdrozsze lampy na swiecie.
    :-(
    --
    TA

  • 9. Data: 2014-05-15 11:06:08
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-05-15 05:27, T...@s...in.the.world pisze:
    > Wyglada na to, ze Pentax robi najdrozsze lampy na swiecie.
    > :-(

    Ano, wygląda na to :-(
    Dlatego kupiłem Metza. Zanim to zrobisz, przeczytaj dokładnie, w jaki
    sposób Metz określa liczbę przewodnią lampy. Popatrz na czułość matrycy
    i ogniskową dla której podawana jest ta wartość. A w szczególności zwróć
    uwagę na skrzętnie ukryty tekst o szarej karcie odbijającej 25% światła.
    Bo spece od Metza stwierdzili, że "typowe motywy" właśnie tyle odbijają.
    [Tak w nawiasie: 18% Kodaka ma podobny rodowód, drukarze używają 12.3%]
    Nie zmienia to w niczym faktu, że jestem zadowolony z mojego Metza :-)

    P.P.

  • 10. Data: 2014-05-15 13:43:33
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <53748380$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

    > [Tak w nawiasie: 18% Kodaka ma podobny rodowód, drukarze używają 12.3%]
    > Nie zmienia to w niczym faktu, że jestem zadowolony z mojego Metza :-)

    Pytanie, czy Metz 52 by mi nie wystarczyl.
    Albo nowy Pentax 360 (te male rozmiary i uszczelnienia).
    --
    TA