  • Data: 2016-07-20 15:24:05
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >"The situation should get even more interesting (or depressing) when
    >2025 gets closer. That's when 15% of the cars any auto company sells
    >in California and nine other states must be all-electric."
    >http://machinedesign.com/blog/can-government-force-
    feed-us-electric-cars
    1
    >http://www.greentechmedia.com/articles/read/epa-pre
    ssures-volkswagen-to-make-electric-cars-in-america-a
    fter-emissions-c

    Kalifornia. Trudno to uznac za "rzad swiatowy", ale samochodow jezdzi
    znacznie wiecej niz w Polsce, a nowych to sie sprzedaje znacznie^2
    wiecej :-)

    Przy czym ... Kalifornia juz raz taki zapis wprowadzila, to bylo
    gdzies w 199x.
    Producenci olali, z wyjatkiem GM, ktory zrobil EV1 (Electric Vehicle
    1).

    Pare tysiecy tego zrobil. EV1 nie sprzedawal, tylko leasingowal.
    Klienci byli nawet zadowoleni.

    Po czym ... Kalifornia sie z przepisu wycofala. Pod naciskiem zycia
    chyba, bo takich samochodow nie bylo ... z wyjatkiem EV1.

    A GM wszystkie pojazdy z leasingu odebral i zaoral projekt dokladnie.
    Samochody zniszczono, dzial samochodow elektrycznych bodajze
    zlikwidowano.

    Czemu tak - trudno dociec. Czy sie obrazil na Kalifornie, czy przepisy
    nakladaly dodatkowe obowiazki, typu zapewnienie czesci i serwisu, i
    taniej bylo zaorac wszystko.
    A moze kupil udzialy w polu naftowym.
    Konkurencja w tym czasie tez juz zaczela rozwijac elektryczne
    samochody, a raczej hybrydy.

    https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1

    A po latach GM wrocil i zaczal robic Volta.

    J.