-
Data: 2016-08-02 12:14:29
Temat: Re: koniec diesli
Od: Rafał P <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu wtorek, 19 lipca 2016 12:35:46 UTC+2 użytkownik p...@g...com
napisał:
> diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na
tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema
NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?
No dokładnie od normy EURO6...tej normy nie są w stanie spełnić auta z silnikiem
diesla czyli od roku 2010...
>
> --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
> Wodor daje sie magazynowac.
>
> i fajnie wybucha :-)
Benzyna wybucha bardziej a nikt się tym nie przejmuje...od czasów Hindenburga sporo
sie zmieniło ;)
>
> --Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych
akumulatorach.
>
> no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz
brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu
srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE
ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...
Troszkę szperałem w sieci na ten temat i nie do końca tak jest. Generalnie chodzi o
pyły PM2.5 i PM10 oba są generowane przez samochody ... i przez spalanie w piecach
opalanych paliwem stałym.... Strefy wykluczyły pojazdy z silnikami z ZS z lat poniżej
EURO4...czyli bez DPFów i FApów ale pyły PM2.5 i PM10 powstają także przez ścieranie
się opon o asfalt...czyli generalnie z powodu ruchu ulicznego a nie tylko silników :)
W Warszawie robiono taki test w 2010 roku gdzie sprawdzano jaki udział pyłów ma
źródło w spalaniu paliw a jaki opon czy spalaniu paliw...no i wyszło że blisko 80% to
pyły związane z oponami samochodów - najwięcej ciężarowych a TYLKO 20% ma związek ze
spalaniem paliw w silnikach. No i ważne - samochody benzynowe z bezpośrednim
wtryskiem także emitują pyły i ich ilość jest tak duża/mała że nie przeszły by norm
EURO6 dla diesli... :) tyle że EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji
PM...w ogóle...
generalnie ciekawe wnioski się nasuwają...
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=