  • Data: 2016-08-02 12:14:29
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Rafał P <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 12:35:46 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:

    > diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na
    tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema
    NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?

    No dokładnie od normy EURO6...tej normy nie są w stanie spełnić auta z silnikiem
    diesla czyli od roku 2010...

    > --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
    > Wodor daje sie magazynowac.
    >
    > i fajnie wybucha :-)

    Benzyna wybucha bardziej a nikt się tym nie przejmuje...od czasów Hindenburga sporo
    sie zmieniło ;)

    > --Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych
    akumulatorach.

    > no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz
    brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu
    srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE
    ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...

    Troszkę szperałem w sieci na ten temat i nie do końca tak jest. Generalnie chodzi o
    pyły PM2.5 i PM10 oba są generowane przez samochody ... i przez spalanie w piecach
    opalanych paliwem stałym.... Strefy wykluczyły pojazdy z silnikami z ZS z lat poniżej
    EURO4...czyli bez DPFów i FApów ale pyły PM2.5 i PM10 powstają także przez ścieranie
    się opon o asfalt...czyli generalnie z powodu ruchu ulicznego a nie tylko silników :)
    W Warszawie robiono taki test w 2010 roku gdzie sprawdzano jaki udział pyłów ma
    źródło w spalaniu paliw a jaki opon czy spalaniu paliw...no i wyszło że blisko 80% to
    pyły związane z oponami samochodów - najwięcej ciężarowych a TYLKO 20% ma związek ze
    spalaniem paliw w silnikach. No i ważne - samochody benzynowe z bezpośrednim
    wtryskiem także emitują pyły i ich ilość jest tak duża/mała że nie przeszły by norm
    EURO6 dla diesli... :) tyle że EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji
    PM...w ogóle...
    generalnie ciekawe wnioski się nasuwają...

    Pozdrawiam
    Rafał