eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykoniec diesli Re: koniec diesli
  • Data: 2016-08-02 12:14:29
    Temat: Re: koniec diesli
    Od: Rafał P <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 19 lipca 2016 12:35:46 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:

    > diesle nie spelniaja norm juz od dawna tylko niemieccy lobbisci w Brukseli byle na
    tyle skuteczni ze o tym nie mowiono ani nie pisano ... przeciez te testy to sciema
    NEFZ zamiast realnego drogowego testu ?

    No dokładnie od normy EURO6...tej normy nie są w stanie spełnić auta z silnikiem
    diesla czyli od roku 2010...

    >
    > --W powietrzu wisi nowy pomysl - wiatraki i panele beda produkowac wodor.
    > Wodor daje sie magazynowac.
    >
    > i fajnie wybucha :-)

    Benzyna wybucha bardziej a nikt się tym nie przejmuje...od czasów Hindenburga sporo
    sie zmieniło ;)

    >
    > --Ale moze nie bedzie potrzebny - bo ostatnio cos mowia o szybko ladowanych
    akumulatorach.
    >
    > no juz sa. w telefonach :-) gospodarka jest oparta na silniku diesla poza tym wciaz
    brak wiarygodnych badan nt. udzialu spalin samochodowych w zanieczyszczeniu
    srodowiska przypomnijmy tylko ze cyrk w Niemczech z tzw Umweltplakette pokazal ze NIE
    ZAOBSERWOWANO zadnych mierzalnych efektow po wprowadzeniu stref ...

    Troszkę szperałem w sieci na ten temat i nie do końca tak jest. Generalnie chodzi o
    pyły PM2.5 i PM10 oba są generowane przez samochody ... i przez spalanie w piecach
    opalanych paliwem stałym.... Strefy wykluczyły pojazdy z silnikami z ZS z lat poniżej
    EURO4...czyli bez DPFów i FApów ale pyły PM2.5 i PM10 powstają także przez ścieranie
    się opon o asfalt...czyli generalnie z powodu ruchu ulicznego a nie tylko silników :)
    W Warszawie robiono taki test w 2010 roku gdzie sprawdzano jaki udział pyłów ma
    źródło w spalaniu paliw a jaki opon czy spalaniu paliw...no i wyszło że blisko 80% to
    pyły związane z oponami samochodów - najwięcej ciężarowych a TYLKO 20% ma związek ze
    spalaniem paliw w silnikach. No i ważne - samochody benzynowe z bezpośrednim
    wtryskiem także emitują pyły i ich ilość jest tak duża/mała że nie przeszły by norm
    EURO6 dla diesli... :) tyle że EURO6 dla silników benzynowych nie sprawdza emisji
    PM...w ogóle...
    generalnie ciekawe wnioski się nasuwają...

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: