  • 61. Data: 2011-11-29 13:22:38
    Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 29/11/2011 11:59, Jakub Witkowski wrote:

    > Oczywiście że nie "w nieskończoność", tylko "do końca (w sensownych
    > granicach)" czyli
    > do miejsca i prędkości, przy której zahamowanie przez STOP jest jeszcze
    > wykonalne.

    > Nie było mowy o wjeżdżaniu na górkę. Może na tej górce miał postój, np
    > inny STOP?
    > Może wjeżdżał powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?

    I takie przypadki trafiają się na tyle często, żeby robić z nich regułę?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 62. Data: 2011-11-29 13:25:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-29, kamil <k...@s...com> wrote:

    > I takie przypadki trafiają się na tyle często, żeby robić z nich regułę?

    Przeciez to PMS. Tu przy dyskusji o czymkolwiek brane sa pod uwage
    skrajnie skrajne przypadki by udowodnic swoja racje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 63. Data: 2011-11-29 13:25:53
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "BearBag" napisał w wiadomości grup
    3g2000vbo.googlegroups.com...

    Takie pytanko mi się nasunęło, jak działa tzw komputer spalania
    chwilowego i średniego w samochodach? Przecież chyba nie mierzy

    Nie wiem jak mierzy, ale mój pomiar zawyża o ok 1 l - na korzyść
    rzeczywistego, czyli pokazuje więcej, niż spalił. Bak ma 65 l, tankuję ok.
    60 l czyli kiedy rezerwa już się chwilkę świeci, błąd zatem ma rzędu 1/60,
    czyli poniżej 2%. Sprawdzałem to wielokrotnie - i w zimie i w lecie,
    praktycznie przy każdym tankowaniu do pełna.

    --
    Yogi(n)

  • 64. Data: 2011-11-29 13:44:08
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-29 13:22, kamil pisze:

    > I takie przypadki trafiają się na tyle często, żeby robić z nich regułę?

    Podał prawidłową ogólną regułę przy podanym kryterium (czas przejadu).
    A tylko szczególny przypadek (tzw. zdegenerowany) dla tej reguły jest
    taki, że prędkość jest już tak duża że po jej zwiększeniu nie będzie
    można wyhamować - i wtedy "przyspieszać ile można" redukuje się do
    "nie przyspieszać". Zero sprzeczności, wzorowa logika.

  • 65. Data: 2011-11-29 20:28:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu.

    Oczywiście że jest, przynajmniej dopóki nie wytłumaczysz innego zastosowania
    jazdy na luzie.

  • 66. Data: 2011-11-29 21:39:22
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/29/11 20:28, Cavallino wrote:

    > Oczywiście że jest, przynajmniej dopóki nie wytłumaczysz innego zastosowania
    > jazdy na luzie.

    A przykładowi nr 3 czego brakuje? Oczywiście poza tym, że jest "o
    czapy", bo nie pasuje do twoich milczących założeń co do tematu tej
    dyskusji.

    Albo chociażby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie
    po drodze o niewielkim spadku, w którym prędkość akurat tak się
    ustaliła, że jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla
    dwójki. Pewnie też się dowiem, że przykład wydumany, chociaż tylko w tym
    roku zdarzyło mi się coś takiego kilkakrotnie (a nie jeżdżę specjalnie
    dużo).

    --
    Jacek Midura

  • 67. Data: 2011-11-29 22:17:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >za niska dla dwójki. Pewnie też się dowiem, że przykład wydumany,
    >chociaż tylko w tym roku zdarzyło mi się coś takiego kilkakrotnie (a

    Wydumany. Skoro za niska dla 2ki, to jakie ma silnik obroty ? 700 ?
    To na 1ce bedzie mial ~1500, w sam raz.
    Inna sprawa ze 1ka "za sztywna" i sie nieprzyjemnie jezdzi". No i po
    cholere te 1500 i paliwo palic, skoro tam mozna na luzie zjezdzac.

    Ale przyklad podawalem - jade sobie 120, bo lubie, wiem ze za 2 km
    jest ostry zakret i musze zwolnic do 50 ... co dalej ?

    J.

  • 68. Data: 2011-11-29 22:48:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A przykładowi nr 3 czego brakuje?

    Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
    Po górkach nie jeździ się na luzie.

> [...]
    > że jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwójki.
    > Pewnie też się dowiem, że przykład wydumany,

    Pewnie sam to wiesz, więc nie musisz się dowiadywać.
    Tak dobrać spadek górki, że akurat na luzie jest ok, przy zadanej masie, no
    pogratulować.....

  • 69. Data: 2011-11-29 23:17:27
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/29/11 22:48, Cavallino wrote:

    > Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
    > Po górkach nie jeździ się na luzie.

    O jakich górkach mowa? Takich np. 30m przewyższenia? A dlaczego miałoby
    się z nich nie zjeżdżać na luzie?

    > Pewnie sam to wiesz, więc nie musisz się dowiadywać.
    > Tak dobrać spadek górki, że akurat na luzie jest ok, przy zadanej masie, no
    > pogratulować.....

    Nie wiem, co chcesz udowodnić stwierdzeniem o dobieraniu spadku górki.
    Przecież dobrze wiesz, że jak się toczy w korku z górki to się
    delikatnie hamulcem ustala niezmienną prędkość jazdy, spadku nie trzeba
    dobierać.
    Wiem, że to boli przyznać, że jednak jazda na luzie może mieć sens. I
    to, o zgrozo, nie tylko na dobiegu. Tak boli, że zaraz zobaczymy kolejny
    wykręt.

    --
    Jacek Midura

  • 70. Data: 2011-11-29 23:28:13
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Przecież dobrze wiesz, że jak się toczy w korku z górki to się delikatnie
    > hamulcem ustala niezmienną prędkość jazdy,

    No właśnie dlatego się nie jeździ na luzie.
    Ale widać nie chcesz tego pojąć, Twoja sprawa, stosuj sobie dobiegi na luzie
    i hamuj w górach hamulcami, mnie nic do tego.
    Tylko wyłącz stopy przy tym, żebyś nie wkurzał jadących akurat za Tobą. ;-)
    EOD