  • 51. Data: 2011-11-28 18:34:21
    Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-28 15:17:57 +0100, Jacek Midura <j...@...krakow.pl> said:

    > Kilka przykładów:
    >
    > 1. zjazd z górki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zużycia
    > paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię
    > kinetyczną trzeba wytracić.
    >
    > 2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu Tu już
    > raczej będziemy przyśpieszać do końca (...)

    > Jak widać, regułka "nie jeździj na luzie tylko na biegu, bo na luzie
    > chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry
    > wpływające na sposób kierowania samochodem, koncentrując się tylko na
    > jednym, średnio istotnym wskaźniku.

    Akurat w tych przykładach nie ma jazdy na luzie.
    A w tym zupełnie innym (3) nie wyrzucamy biegu na luz, z powodu
    konfiguracji terenu...

    --
    Bydlę

  • 52. Data: 2011-11-28 18:57:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Midura" <j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu Tu już
    > raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed

    Jasne.
    Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu na
    biegu.
    Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

  • 53. Data: 2011-11-28 20:01:03
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/28/11 18:57, Cavallino wrote:
    > Jasne.
    > Tylko że przykład o czapy, mowa było o dobiegach na luzie vs bez gazu na
    > biegu.
    > Czyli nadal Twój wtręt był bez sensu.

    Zgodzę się.
    Jak tylko pokażesz, gdzie była mowa o dobiegach.

    --
    Jacek Midura

  • 54. Data: 2011-11-28 22:50:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zgodzę się.
    > Jak tylko pokażesz, gdzie była mowa o dobiegach.

    Tam gdzie się wtrąciłeś, cytuję "A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad
    wniosek nie jezdzij na luzie"

    No chyba że Ty znasz jakieś inne uzasadnienie do jeżdżenia na luzie.
    W sytuacji gaz-hamulec do której się odniosłem, siłą rzeczy nie ma o tym
    mowy.

  • 55. Data: 2011-11-28 23:13:13
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/28/11 22:50, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Jacek Midura"<j...@...krakow.pl> napisał w wiadomości

    > Tam gdzie się wtrąciłeś, cytuję "A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad
    > wniosek nie jezdzij na luzie"

    Ale tu nie ma ani słowa o dobiegu. Szukaj dalej. Albo wykaż, że odcięcie
    paliwa występuje wyłącznie na dobiegu.

    --
    Jacek Midura

  • 56. Data: 2011-11-29 07:21:29
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dq55d7pgesq9fibq50rs25mh2e6b7kqnc3@4ax.com...
    > Z czystej ciekawości: w jakim aucie?

    skoda, choć nie jestem pewny o jakich litrach jest mowa (czy to 3 czy
    5l/100km), spalanie na postoju na ciepłym bez klimy

    Łukasz

  • 57. Data: 2011-11-29 07:23:16
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    > ale co chcesz wyjaśnić - to że na postoju jest inna jednostka czy że na
    > postoju wartość jest o rząd wielkości mniejsza?

    nie chcę nic wyjaśnić tylko się czegoś nauczyć :) nie wiem dlaczego tak
    jest, stąd moje pytanie (chodzi mi właśnie o ten rząd wielkości bo nie wiem
    dlaczego spalanie na postoju na biegu jałowym miałoby być niższe niż w
    ruchu)

    Łukasz

  • 58. Data: 2011-11-29 08:05:24
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/29/11 07:23, Lukasz wrote:
> [...]
    > dlaczego spalanie na postoju na biegu jałowym miałoby być niższe niż w

    Różnią się przede wszystkim dlatego, że są to wartości w różnych
    jednostkach i porównywanie ich wprost nie ma sensu.

    Przelicz spalanie wyrażone w l/100km na jednostkę l/h (będziesz musiał
    założyć jakąś prędkość pojazdu) i powinno się coś rozjaśnić.

    --
    Jacek Midura

  • 59. Data: 2011-11-29 12:21:19
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    On 11/28/11 18:34, Bydlę wrote:

    > Akurat w tych przykładach nie ma jazdy na luzie.
    > A w tym zupełnie innym (3) nie wyrzucamy biegu na luz, z powodu
    > konfiguracji terenu...

    Byłbym wdzięczny, gdybyś wyjaśnił co ma taka konfiguracja terenu do
    niewrzucania na luz.

    Ale nie to jest istotą dyskusji tutaj. Podsumuję, bo widzę że obaj z
    Cavallinem nie nadążacie.
    1. Jan Strybyszewski wychodząc od prawdziwych przesłanek[a] za pomocą
    błędnego rozumowania[b] doszedł do jakiegoś tam wniosku[c].
    2. Żeby zwrócić na to uwagę, użyłem również prawdziwych przesłanek, tego
    samego błędnego rozumowania i doszedłem do wniosku zdecydowanie
    błędnego. Karykaturalnego. Celowo. Powiedzmy, że to rodzaj rozrywki.

    [a] wartość spalania chwilowego
    [b] zaniedbał inne czynniki mające wpływ na sposób kierowania
    [c] należy jeździć tylko na biegu

    Czy wniosek [c] jest prawdziwy - to jest sprawa dla mnie drugorzędna.
    Akurat uważam że nie, ale o tym było na tej grupie tyle flejmów, że
    jeśli ma być kolejny to ja się wypisuję z wątku. Bo to już będzie nudne.

    --
    Jacek Midura

  • 60. Data: 2011-11-29 12:59:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-28 15:37, kamil pisze:

    > _przyspieszać_ w nieskończoność?

    Oczywiście że nie "w nieskończoność", tylko "do końca (w sensownych granicach)" czyli
    do miejsca i prędkości, przy której zahamowanie przez STOP jest jeszcze wykonalne.

    > Zakładam że na tę górkę wjechałeś z jakąś prędkością zbliżoną do ograniczenia.

    Nie było mowy o wjeżdżaniu na górkę. Może na tej górce miał postój, np inny STOP?
    Może wjeżdżał powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?