  • 301. Data: 2009-10-24 18:49:33
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 24 of Oct 2009 20:06, Jacek_P wrote:

    > Sprzeciw. Z jakim tempem piszesz? Bo ja na ten przyklad klne
    > jak cholera, bo:
    > a) na klawiaturze maszynistki bezwzrowkowo wyrabiam ponad 300 zn/s,
    > b) na klawiaturze programisty BEZ DURNYCH WIN-KLAWISZY ponad 200 zn/s,
    > c) na klawiaturze programisty Z DURNYMI WIN-KLAWISZAMI nie moge
    > przekroczyc 100 zn/s.

    Nawet jeśliby miały być minuty zamiast sekund (jak podałeś)
    to bardzo dobry wynik. Spróbowałbym przemapować windziane
    klawisze.

    nb

  • 302. Data: 2009-10-24 18:53:14
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 24 of Oct 2009 20:35, Andrzej Libiszewski wrote:

    > www.bing.com - dawny Live Search Microsoftu

    Dzięki!

    Więc moja wizja monopolu dwóch firm (dipol?) nie jest zbyt wizjonerska.

    --
    nb

  • 303. Data: 2009-10-24 19:34:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:
    > Więc moja wizja monopolu dwóch firm (dipol?) nie jest zbyt wizjonerska.

    Ale zrobić indeksowarkę może każdy, bo wiedza do tego potrzebna nie jest
    większa niż przeciętnego studenta informatyki. Wiedza jest potrzebna,
    żeby ta indeksowarka była odporna na cwaniaków, a poza tym potrzeba
    pieniędzy na komputerki no i reklamę tego wszystkiego (z tą reklamą to
    zresztą nie tak do końca, bo można podbić świat ''oddolnie'' jak właśnie
    uczynił google czy nasza klasa).

    PS. Obie wymienione przez Ciebie wyszukiwarki (altavista i hotbot) nadal
    działają.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 304. Data: 2009-10-24 19:39:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    nb pisze:

    > G. nie konkuruje z W. tylko współpracuje z nim.
    > Prędzej zostanie zniszczona obecna słabiutka konkurencja.

    A jaka dziś jest konkurencja? Windows, jakieś ślady jabłek i śmieszny,
    nawet nie jeden procent linuxa, który ma mniej od 98 i dosa (te się nie
    indeksują często, bo zwykle siedzą ślepe na sieć).
    A gugiel to linux więc trochę jakby przeciwny biegun.
    Poza tym i ten bastion jedynej słusznej linii os-ów w pecetach w końcu
    kiedyś padnie jak kiedyś mikroprocesory niepecetowe (dziś wieża babel),
    a w tej chwili os-y komórek i palmów (będzie już z 10 różnych
    popularnych systemów pewnie, że nie wspomnę o jednorazówkach mających
    tylko wspólną javę).

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 305. Data: 2009-10-24 19:41:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
    > c) na klawiaturze programisty Z DURNYMI WIN-KLAWISZAMI nie moge przekroczyc 100
    zn/s.

    Zamapuj sobie te klawisze pod alt.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/

  • 306. Data: 2009-10-24 20:05:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, JA wrote:

    > Proszę Cię napisz szybciutko ŁÓDŹ.
    > Prawy alt szift L, prawy alt szift O,

    Ktoś tu coś wspominał o caps-locku? ;)

    > Kiepsko się pisze przy użyciu myszki.
    > Po prostu gro użytkowników komputera mało na nim pisze, a nawet Ci którzy
    > piszą więcej nie używają do tego celu więcej niż trzech palców jednej ręki.

    Otóż to.
    I to oni stanowią RYNEK.

    pzdr, Gotfryd

  • 307. Data: 2009-10-24 20:16:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, Jacek_P wrote:

    > Sprzeciw. Z jakim tempem piszesz?

    "Wystarczającym dla programisty", nie mierzyłem, i tak więcej
    czasu zajmuje myślenie niż pisanie - dotyczy to również pisania
    na grupy.

    > Bo ja na ten przyklad klne
    > jak cholera, bo:
    > a) na klawiaturze maszynistki bezwzrowkowo wyrabiam ponad 300 zn/s,

    Przynajmniej wiemy, dlaczego ci szpece od QWERTY *tak bardzo*
    musieli się sprężać w utrudnianiu rozmieszczenia klawiszy,
    żeby się nie zacinało ;)

    > c) na klawiaturze programisty Z DURNYMI WIN-KLAWISZAMI nie moge przekroczyc 100
    zn/s.

    > A wiesz dlaczego? Bo te kretynskie klawisze przeszkadzaja przy Alt
    > i co chwile mi wskakuje np. menu.

    Pozostaje powtórzyć pytanie Muzykanta: to dlaczego ich sobie
    np. nie wyłączysz?
    Nadto, sądzę że jest w tym pewien element "naumienia" oraz pewnej
    niechęci do próby zmian - doskonale rozumiem, ale skoro umiesz
    trafiać we wszystki pozostałe klawisze, to *mógłbyś* trafiać
    i w ALT. Nie chcesz/nie opłaca Ci się "doszkolić" i basta.
    OK. Ale teza o "przeszkadzaniu WinKeyów" wygląda niewiarygodnie.
    Wiesz skąd wiem? ... tak. Sam kiedyś na nie narzekałem :P

    > W domu zapinam zas klawiature IBM-a w ukladzie maszynistki.
    > I jest fajnie, bo klawiatura solidna i pasc nie chce, choc ja
    > mam ciezka reke, wyrobiona z mechanicznej maszyny do pisania.

    No to mamy jasność.
    Teraz wrócmy do tezy, przy której się wtrąciłem, czyli do
    *rynku*. Jaki promil rynku stanowi człowiek, który od lat
    nie chce kupić nowej klawiatury, i dlaczego klawiatura
    dla niego będzie kosztowało 200$$? ;)
    Równie dobrze mogę ponarzekać na umiarkowaną dostępność
    klawiatury VT100 :|

    > Ciemna masa wszystko kupi, bo nawet nie wie, ze moze byc inaczej.
    > A jak widzi klawiature maszynistki, ktora sie wlaczy na klawiaturze US
    > to oczywiscie klna, bo ten schemat nie ma tam sensu. Rozwiazanie jest
    > proste do zapozyczenia od Francuzow: ustawa o ochronie jezyka narodowego
    > i wprowadzenie oplaty akcyzowej od klawiatur nie spelniajacych wymogow PL.

    We mnie chcesz znowu uderzyć podatkiem???
    Wara :P
    Zacznę popierać przemyt ;)

    > Ehm, nie jest wygodna. Jest jedyna znana. A to powazna roznica.

    Dla użyszkodnika, który nie chce dać się przekonać że do kopiuj-wklej
    można użyć CTLC-CTLV albo (zależnie od kontekstu) shift-INS - Ctl-Ins
    to jest ŻADNA różnica.
    Kilka klawiszy więcej do opanowania :>

    pzdr, Gotfryd

  • 308. Data: 2009-10-24 20:27:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, Janko Muzykant wrote:

    > Ale zrobić indeksowarkę może każdy, bo wiedza do tego potrzebna nie jest
    > większa niż przeciętnego studenta informatyki.

    Nie wątpię, że teoretycznie taką wiedzę *powinien* mieć.
    Gorzej z przemyśleniami, że przy pewnych oczekiwanych wydajnościach
    należy sobie gdzieś dobrze schować pewne "idee programistyczne",
    sprowadzające się wkładania w kod narzutu 3000% oraz podobnie
    w jego wykonanie (bo wypada się zgodzić, ze sama objętość kodu
    to nie problem, a wręcz przeciwnie - może wskazywać na optymalizację).
    Przypadek "programowania strukturalnego" w postaci zrobienia sobie
    funkcji która "przejeżdżała" po bazie, celem zebrania aktualnej
    informacji, znam z dość bliskiego opisu.

    Obawiam się, że postawienie statystycznemu informatykowi podobnego
    zadania może zaowocować pomysłem z zastosowaniem bazy relacyjnej
    "model ACCESS, za 5 minut będzie działać" ;)

    > PS. Obie wymienione przez Ciebie wyszukiwarki (altavista i hotbot) nadal
    > działają.

    Ale jest pat: wielu stron których mogę szukać nie mają w bazie,
    i fakt że google szuka wyraźnie słabiej od altavisty nic nie
    pomoże.

    pzdr, Gotfryd

  • 309. Data: 2009-10-24 20:30:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Oct 2009, cichybartko wrote:

    > Ile to już było pomysłów by zagrozić pozycji wyszukiwarki google
    > i co z tego powychodziło?

    Sami sobie zagrożą :>
    Dodawanie kolejnych "inteligencji" w końcu odbije się czkawką - już teraz
    widać, że jak *wiesz* czego szukasz, to niektórych wyników automat
    nie zwraca - raz i drugi ten problem pojawiał się na grupie (w związku
    z przeszukiwaniem googla w roli archiwum).

    > Jedyna nadzieja w tym że zawsze będą jakieś
    > inicjatywy społeczności internetowej

    Albo monopolista się za bardzo "rozpuści" i przeceni swoją wagę...

    pzdr, Gotfryd

  • 310. Data: 2009-10-24 20:31:03
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    nb pisze:

    > G. nie konkuruje z W. tylko współpracuje z nim.
    > Prędzej zostanie zniszczona obecna słabiutka konkurencja.

    Boisz się o monopol na rynku systemów operacyjnych? Na to chociażby nie
    pozwolą środowiska akademickie gdzie masz wręcz kult linuxa czy unixa.
    Zresztą z Chrome OS będzie tak że jako otwarte oprogramowanie będzie
    mieć masę klonów. Trochę to zabawne jest że przez lata jedne potentat
    stworzył jakiś chory standard, dyktuje warunki ,nagle się pojawia ktoś
    kto jest w stanie trochę zmienić sytuację i znów malkontenctwo.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.