    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: komputer dla fotografa
    Date: Thu, 22 Oct 2009 12:38:20 +0200

    On 2009-10-22 11:50:52 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > Jezu, może byś wziął do porównania coś bardziej współczesnego niż Windows
    > XP? Bo jak nie, to może Win 98SE? Jestem pewien, że tam jest jeszcze gorzej
    > i materiału na narzekanie będzie dość.

    Żeby było zabawniej mechanizm zarządzania profilami jest taki sam od
    conajmniej Mac OS 8.5 z około 98 r. Czy to już fair porównanie dla
    XPka, czy mam odkopać coś jeszcze starszego? To jest właśnie ta
    filozofia prostoty "by Apple", która przyciąga zwłaszcza ludzi o
    kreatywnych umysłach, dla których komputer ma po prostu działać, bez
    żadnych voodoo, czarnej magi i innej wiedzy tajemnej, bo to tylko
    narzędzie. I zupełnie nie wątpie, że takie zachowanie Windy, jak w
    opisanym przeze mnie przykładzie, dla kogoś kto od lat siedzi na tych
    systemach jest zupełnie naturalne i logiczne i nawet nie budzi
    zastanowienia, że mogłoby być inaczej, wszak tak było "od zawsze".
    Gorzej, jeśli do czegoś takiego siada ktoś, kto ma świadomość, że
    jednak wcale tak być nie musi. Ale jak już się latami ktoś przyzwyczaił
    do takiej pokrętnej pseudologiki i nauczył jak z nią żyć, to w sumie
    można zrozumieć brak zachwytu czymś prostrzym i bardziej intuicyjnym.

    de Fresz