  • Data: 2009-10-22 11:36:52
    Temat: Re: komputer dla fotografa
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-10-22 12:53:38 +0200, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...USUNTO.pl> said:

    > Porównujesz dziś, to fair jest porównywanie tego co jest dostępne dziś.

    Porównuję akurat to, co mam pod ręką. Co do archaizmu XP-ka (o
    konieczności restartu po zmianie ustawień TCP/IP już mi się nie chce
    nawet pisać, znów coś, z czym nawet klasyczne systemy sobie radziły
    dobrze) - pełna zgoda, ale z pewnych przyczyn jest to wciąż
    "najpopularniejszy Windows ever", sam go używam, bo akurat mam.
    Podobnie jak większość posiadaczy PC. Za miesiąc czy dwa chętnie
    porównam z Viśtą, a jak mi odwagi starczy to może i 7.

    > Skąd w takim razie tylu ewangelistów, niosących "oświaty kaganek" skoro to
    > ma być narzędzie, które po prostu działa.

    A skąd tyle głosów że "Apple to przereklamowane gówno", "szajs dla
    snobów" i "marketing dla debili", padające w znakomitej większości z
    ust ludzi, którzy Jabola widzieli może na obrazku?

    > Było, ale teraz jest inaczej. I do tego zmierzam. Chcesz porównywać Snow
    > Leoparda to porównuj do Visty albo Windows 7, a nie do XP czy czegoś
    > jeszcze starszego.

    Akurat w tym porównaniu brały udział Tygrys z 2005 i Leoś z 2007. Co
    dalej nie zmiania faktu, że dokładnie tak samo było w znacznie
    starszych systemach. Ale chętnie się dowiem czy w nowszych Windach jest
    wyraźnie lepiej, oraz czy może są jakieś łatwiejsze sposoby na
    rozwiązanie tego, co chciałem zrobić na XP.

    > Zrozum, przecież ja nie twierdzę, że Windows to ideał. Wręcz przeciwnie.
    > Ale porównywanie tego co od dawna jest przestarzałe jest bez sensu i do
    > niczego nie prowadzi. W którymś poście pytałem, kiedy się MacOSX dorobił
    > preemptive multitaskingu. Uważasz, że ustalenie, że było to w 2001 roku,
    > ładnych parę lat po Windows, ma dziś jakieś większe znaczenie?

    Jest jeszcze kwestia jak klasyczne Mac OSy bez p.m. działały. A
    działały zazwyczaj lepiej, niż Winda z. A pierwsze i tak miały to
    Unixy. Oczywiście fajnie że jest, trochę przykro że trafił tak późno,
    ale patrząc w miarę obiektywnie aż tak wiele to nie zmieniło - co z
    tego że Win95 miał niby wywłaszczenie, skoro dalej bywały spore
    problemy ze stabilnością? Mac OS w końcu zrobił się jeszcze
    stabilniejszy, ale również za cenę nikłej wydajności w pierwszych
    wersjach (które ówczesne kompy ledwie ciągnęły).
    Zresztą do dzisiaj komputery osobiste z multitaskingiem na szerszą
    skalę nie radzą sobie za rewelacyjnie, na żadnej z tych platform.

    > Kwestie intuicyjności za często zależą od przyzwyczajeń i to działa w obie
    > strony. Mój brak zachwytu MacOSX też można pod to podciągnąć zapewne,
    > podobnie jak twój brak zachwytu Windows.

    IMHO można obiektywnie stwierdzić, które rozwiązania są prostrze i
    bardziej wygodne - jak w podanym przeze mnie przykładzie - samo
    kliknięcie w profil, czy konieczność kliknięcia po jego zaznaczeniu
    jeszcze 2 przycisków?

    de Fresz