  • 31. Data: 2009-12-04 17:21:15
    Temat: Re: duży / szybki kompakt Re: kompaktowa altenatywa do lustrzanki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009, tlen wrote:

    > zmiana myśli...
    > który z kompaktów max 2letni model (nikoniecznie mały)
    > oferuje dobrej jakości szkło oraz niskie szumy oraz szybkość porównywalną do
    > lustrzanki?
    > (video HD mile widziane)

    Po kolei.
    2 - letni aparat z video HD. Czyli co, gdzieś "górna półka"
    w okolicach Casio EX-F1?
    Niskie szumy (pytanie, czy chcesz "wersji XX YY", czyli porównywania
    ISO 50 kompaktu z ISO 400 lub ISO 800 lustrzanki, zależnie od
    proporcji rozmiarów matryc, bo wtedy to co innego)
    Szybkość *CZEGO*? Bo jak automatyki, to odpada. Na pełnym manualu
    wiele kompaktów MA strawną szybkość spust->zdjęcie, dochodzi
    "blokada" (na czas zapisu po zdjęciu).

    Wychodzi, że bliżej mamy do "wersji tylko w Erze" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-12-04 17:23:53
    Temat: Re: kompaktowa altenatywa do lustrzanki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009, Yogi(n) wrote:

    > Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał
    >
    > Tylko że tego pana to ciężko nazwać kompaktowym ;-)
    > Od lustrzanki różni sie tylko brakiem optycznego wizjera

    ...ale lustrzanka nie jest przeciwieństwem kompaktu, szczególnie
    w świetle istnienia lustrzanek kompaktowych :) (przynajmniej
    takich "na film")

    > i możliwością odpięcia obiektywu

    ...które określa "kompaktowość"...
    :D

    Chwilę może jeszcze potrwa, niż kompletne "zangliczenie"
    (hm... jak to powinno być po polsku - sprowadzenie o już
    przyjętym znaczeniu do innych znaczeń z innego języka?)
    słowa "kompakt" doprowadzi do stanu, w którym zostanie uznane
    za "100%" odpowiednik "compact".
    "Nasz kompakt[1] na temat słowa kompakt zakończył długotrwałe
    flejmy na pyryfycy" ;)
    [1] - kolejne znaczenie "compact" :D

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2009-12-04 18:17:29
    Od: fimek <f...@u...to.wp.pl>

    Dnia 04-12-2009 o 15:35:07 Arek (G) <a...@b...pl> napisał(a):

    > O co chodzi z tą opcją HDR?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Arek

    Aparat robi zdjęcie na ISO 400 i składa to jakoś do kupy.
    Ogólnie - jak się fotografuje przyrodę z dużym kawałkiem nieba
    i kontrastowymi scenami - to działa. Subiektywnie - podoba mi się.
    Nie mam pewności czy jest to prawdziwy HDR, czy tylko odpowiednie
    pogięcie krzywej tonalnej. Ale chyba jednak HDR. Generalnie, po zrobieniu
    zdjęcia w tym trybie, LX3 myśli wyraźnie dłużej niż po
    zrobieniu normalnej fotografii.

    Tyle, że jest to tryb automatyczny - możesz ustawić tylko balans bieli,
    punkt ostrzenia i rozdzielczość zdjęcia.

    Pozdrawiam,
    --
    Fimek

  • 34. Data: 2009-12-04 20:08:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009, fimek wrote:

    > Aparat robi zdjęcie na ISO 400 i składa to jakoś do kupy.

    ...jedno? (zdjęcie)

    pzdr, Gotfryd
    (podejrzliwie ;))

  • 35. Data: 2009-12-04 20:32:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    >[...]
    >
    > Rzuć konkretem, a nawet dwoma :)
    >
    > 1. Jaki *najmniejszy* obiekt jest w stanie wypełnić kadr "od prawej
    > do lewej" (przy porównywaniu różnych formatów większy sens
    > może mieć przekątna, ale niech będzie w poziomie)
    > 2. Jak *daleko* można być przy takim kadrze oraz ew. jak mały
    > obiekt wypełni kadr z przynajmniej 10cm od obiektywu.
    >[...]

    Konkrety masz tu -
    http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/page
    6.asp.
    Niestety możliwości tego makro jak dla mnie dość cienko wyglądają.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 36. Data: 2009-12-04 21:47:35
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-04 21:08:16 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > ...jedno? (zdjęcie)
    >
    > pzdr, Gotfryd
    > (podejrzliwie ;))

    Przypuszczam, że jeżeli to jest faktycznie HDR, to więcej.
    JA też podejrzliwy, choć mniej :)
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 37. Data: 2009-12-04 21:56:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-04 15:38:14 +0100, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > Nie orientujesz się, czy to prawda, że można podpinać do niego lampy C
    > z serii EX? Ktoś mi tak kiedyś powiedział ale nie udało mi się tego
    > zweryfikować.

    Nie wydaje mi się. Po pierwsze to nie klon C. Dwa brak jednego styku w
    sankach. Trzy wydaje mi się że są szerzej te styki rozstawione, ale
    może to tylko złudzenie.
    Oczywiście mówię o współpracy, a nie możliwości podpięcia.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam
    JA
    www.skanowanie-35mm.pl

  • 38. Data: 2009-12-04 22:09:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-04 18:23:53 +0100, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > ...ale lustrzanka nie jest przeciwieństwem kompaktu, szczególnie
    > w świetle istnienia lustrzanek kompaktowych :) (przynajmniej
    > takich "na film")
    Mimo wszystko jest. Gabarytowym przeciwieństwem.
    Porównaj gabaryty najmniejszej (chyba), Pentax ME-super z Oly miu. I
    żeby było śmieszniej oba mają taki sam crop.
    Porównaj największy SLR (N F5, F6), z największym "kompaktem".
    Co prawda jest spora szansa, że największy kompakt otrze się o wymiary
    najmniejszej lustrzanki, ale to są wartości skrajne.

    > ...które określa "kompaktowość"...
    > :D
    No nie oznacza, ale raczej nie ma kompaktów z wymienną optyką, nawet na kliszy.

> [...]
    > za "100%" odpowiednik "compact".
    > "Nasz kompakt[1] na temat słowa kompakt zakończył długotrwałe
    Aleś namieszał. Możesz to napisać po naszemu?
    :P
    Ja to rozumiem (kompakt) jako zwartą, zamkniętą budowę, łatwość obsługi
    (montażu w przypadku urządzeń innych), raczej małe gabaryty.

  • 39. Data: 2009-12-04 22:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Dec 2009, Marek Wyszomirski wrote:

    > Konkrety masz tu -
    > http://www.dpreview.com/reviews/panasonicdmclx3/page
    6.asp.

    Acha.
    143mm :)
    Ale to mniej z lenistwa nie zaglądałem, chciałem sprowokować
    posiadacza aby zmierzył :) (choćby pi razy oko).
    Komentarz własny (posiadacza) przyda się potencjalnym czytelnikom :D
    Dochodzi pytanie ile obejmie przy 10 cm, czyli "może
    owad nie ucieknie".
    I marketing zostanie na lodzie.

    > Niestety możliwości tego makro jak dla mnie dość cienko wyglądają.

    Ile to miałeś w starym aparacie, 2 cm kadru?

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2009-12-05 11:28:29
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

    > Mimo wszystko jest. Gabarytowym przeciwieństwem.
    > Porównaj gabaryty najmniejszej (chyba), Pentax ME-super z Oly miu. I
    > żeby było śmieszniej oba mają taki sam crop.

    Ale dlaczego porównujesz z najmniejszym kompaktem? Akurat mój ME-Super
    pałęta się obecnie gdzieś u synowej, ale na szybko zrobiłem porównanie
    większego od niego MZ-5n z jakąś głupią małpką Kodaka:
    http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Vario
    us/kk.jpg :)

    Mnie się wydaję, że właśnie wśród aparatów cyfrowych zrobił się naprawdę
    wyraźny podział jeżeli chodzi o wymiary - jeżeli oczywiście założyć, że
    hybrydy to nie należą do klasy kompaktów.

    > No nie oznacza, ale raczej nie ma kompaktów z wymienną optyką, nawet na
    > kliszy.

    Radziecka Czajka? ;)

    > Ja to rozumiem (kompakt) jako zwartą, zamkniętą budowę, łatwość obsługi
    > (montażu w przypadku urządzeń innych), raczej małe gabaryty.

    Zgadzam się, że tak przynajmniej powinno być :)

    Piotr