  • 11. Data: 2013-10-10 11:26:55
    Temat: Re: kolejny konkurs foto z dziwnym regulaminem
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2013-10-10 10:24, twistedme pisze:

    > Ale to jest jakiś bełkot... Co to znaczy, że sobie zastrzega prawo do
    > podpisania umowy? Z definicji umowa ma dwie strony, to przecież ta druga
    > strona też musi wyrazić zgodę.

    Przecież ty też możesz napisać jakąś umowę i masz prawo do jej
    podpisania :) Czy znajdzie się jakaś druga strona do jej podpisania to
    inne kwestia

    Marcin

  • 12. Data: 2013-10-10 13:01:26
    Od: Les <s...@p...fm>

    > Przecież ty też możesz napisać jakąś umowę i masz prawo do jej
    > podpisania :) Czy znajdzie się jakaś druga strona do jej podpisania to
    > inne kwestia
    > Marcin

    Zapewne chodzi o to, że jak będzie potrzebna jakaś fotka do zilustrowania artykułu,
    to będzie to fotka z tego konkursu.
    Autor otrzymuje prawo do chwalenia się zamieszczeniem super fotki w tak renomowanym
    wydawnictwie. :-)
    Żądanie jeszcze jakiś pieniędzy za to jest chamstwem!!! :-) :-) :-) :-) :-)

    Coraz więcej jest takich konkursów, a coraz mniej normalnych (patrząc jakie fotki
    wygrały w innym konkursie NG nie dziwię się polityce NG).

    Pozdrawiam
    Les

  • 13. Data: 2013-10-10 19:48:29
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    No i ten nacisk na 'model released'.
    Awykonalne, biorac pod uwage, ze tematyka konkursu to trzeci swiat. Moim
    zdaniem to kruczek pozwalajacy NG na dyskwalifikacje pracy, co
    oczywiscie nie wyklucza im wykorzystania tej pracy poza konkursem i to
    bez zadnych zobowiazan w stosunku do fotografa.

    Ja widze to tak - MSZ dostal z Unii jakies pieniadze na projekt, zlecili
    to szacownemu magazynowi zajmujacemu sie fotografia... a wyszlo jak
    wyszlo.
    Ciekawe, co na ten temat sadza fotografowie, ktorzy znajduja sie w jury
    (bo to dosc znane nazwiska w koncu) i firmuja ten projekt.
    --
    TA

  • 14. Data: 2013-10-10 19:54:15
    Od: T...@s...in.the.world

    [po poprawce]
[...]

    Znaczy NG potraktowal to w sposob niezwykle pazerny.

  • 15. Data: 2013-10-10 21:19:09
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 09 Oct 2013 19:39:47 +0200, Bartolomeo napisał(a):

    > Czyli co, nie dostaję nagrody a prawa majątkowe mam przenieść na
    > organizatora?

    W zamian za umowe z NG. Przeciez nie za darmo.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 16. Data: 2013-10-11 04:15:21
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <17c00c16ftzxi$.1lm5y36g5asyi$.dlg@40tude.net>,
    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > W zamian za umowe z NG. Przeciez nie za darmo.

    Ale wychodzi na to, ze zglaszajac prace do konkursu z gory godzimy sie
    na warunki umowy. Na umowe 'za darmo' tez.
    --
    TA

  • 17. Data: 2013-10-11 10:18:29
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 11 Oct 2013 04:15:21 +0200, T...@s...in.the.world
    napisał(a):

    > Na umowe 'za darmo' tez.

    Z podanego przez Ciebie fragmentu nic takiego IMHO nie wynika.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 18. Data: 2013-10-11 14:19:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    T...@n...atman.pl..
    .
    >Ale wychodzi na to, ze zglaszajac prace do konkursu z gory godzimy
    >sie na warunki umowy. Na umowe 'za darmo' tez.

    I tak i nie.
    "7.1.3. Jest świadomy, iż aby otrzymać nagrodę musi wyrazić pisemną
    zgodę na

    przekazanie nieograniczonych jakimikolwiek prawami osób trzecich
    autorskich

    praw majątkowych do nagrodzonych zdjęć wraz z prawem zezwalania na

    wykonywanie zależnego prawa autorskiego [....]

    7.1.4. Warunkiem koniecznym otrzymania nagrody lub wyróżnienia w
    Konkursie

    jest podpisanie przez laureata umowy o przeniesieniu praw autorskich

    stanowiącej załącznik do niniejszego regulaminu i przesłanie w ciągu 3
    dni [...]"

    Wiec z jednej strony - jesli liczysz na nagrode, to owszem, z gory sie
    zgadzasz do przekazania im praw w zamian za te 1500-5000zl no i slawe,
    a z drugiej - zawsze mozesz sie nie zgodzic i niczego nie przekazywac,
    rezygnujac z nagrody.

    J.

  • 19. Data: 2013-10-11 15:01:00
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-11 14:19, J.F pisze:
> [...]
    mozesz sie nie zgodzic i niczego nie przekazywac, rezygnujac z nagrody.

    Bo ja wiem? A może to należy rozumieć tak, jak wygranie w totka? Warunkiem
    *koniecznym* wygranej jest wszak kupienie losu, nie? :)

    No, bo kiedy się podpisuje ten załącznik? Wysyłając pracę, czy dopiero po ew.
    wygranej?

  • 20. Data: 2013-10-11 17:16:50
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <8qy86tshbxy1$.1h5ml15s8iqej$.dlg@40tude.net>,
    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Z podanego przez Ciebie fragmentu nic takiego IMHO nie wynika.

    W pierwszym poscie podalem linka do rzeczonego regulaminu.
    Podaje raz jeszcze.
    http://www.konkursmsz.national-geographic.pl/msz-reg
    ulamin.pdf
    --