-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.n
ews.neostrada.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kolejne pomysły chorych ludzi
Date: Fri, 11 Jan 2013 21:47:44 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 132
Message-ID: <kcptpp$ll2$1@news.vectranet.pl>
References: <kckhnh$8r0$1@news.task.gda.pl>
<50edd11b$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>
<kckm34$58c$1@news.vectranet.pl>
<50ede7a6$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<kcm3rv$fsr$1@node1.news.atman.pl>
<50eeae7b$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
<kcmgac$snq$1@node1.news.atman.pl>
<50eee11e$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
<50eef2f0$0$1218$65785112@news.neostrada.pl>
<1q1v4xjn8dy8t$.1dhfas721dh4l$.dlg@40tude.net>
<kcokjv$16n$1@node1.news.atman.pl>
<50eff026$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
<1u2ntrtwdm4mx$.30d72bymtksp.dlg@40tude.net>
<kcp482$ksc$1@node2.news.atman.pl>
<m...@4...net>
<kcpihv$h13$1@news.vectranet.pl>
<4md7k3uzxeys$.1isltaq306eff$.dlg@40tude.net>
<kcpnvc$jcr$1@news.vectranet.pl>
<8...@4...net>
NNTP-Posting-Host: 178235204033.unknown.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1357937273 22178 178.235.204.33 (11 Jan 2013 20:47:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jan 2013 20:47:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130107
Thunderbird/17.0.2
In-Reply-To: <8...@4...net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2479100
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-01-11 21:18, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Fri, 11 Jan 2013 20:08:19 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
>
>>> Postulujesz żeby Tobie ograniczyć prawo do rozwijania w deszczu danej
>>> prędkości, zakładałem więc że może poprzesz to jakimkolwiek argumentem
>>> innym niż wirtualna "śmieszność na zachodzie"... No ale widzę że nie.
>>
>> Widzę, że nie masz innych argumentów przeciw, poza ad personam. Spoko.
>
> No i niestety, nadal nie usłyszałem żadnego argumentu poza wymyśloną
> "śmiesznośćią europejską", która nie ma miejsca.
Znaczy przeoczyłeś. Szkoda. To wróć i przeczytaj jeszcze raz.
> Nikt się nie śmieje.
Nie skąd.
> Jak Niemiec przejedzie z północy na południe Polski, to nie rozśmieszy go
> 140 na autostradzie, a rozśmieszy go raczej Włocławek.
Niemiec? Czemu nie Szwajcar, Francuz, czy Włoch?
>> Nie, nie i już. Ciekawe, czemu przemilczałeś ograniczenia z tytułu np.
>> deszczu w innych krajach.
>
> Nie tylko u nas prawem drogowym zajmują się ludzie którzy nie znają się na
> tym.
Hmmm, znaczy teraz będziesz podważał doświadczenia innych. OK.
> A miejska legenda o wielkiej śliskości mokrej jezdni istotnie jest
> szeroko rozpowszechniona, bo ma pokrycie w subiektywnych odczuciach i
> lękach kierowców, którzy skłonni są do zbliżania się bliżej do granic
> możliwości na suchej nawierzchni niż mokrej.
A tak, zapomniałem - mistrzostwo w kierownicy.
> A w czasie deszczu ginie jakieś 10% ofiar, nawet dokonując cudów na tym
> polu i ograniczając ilość ofiar o połowę, uratować można 220 osób.
Te 10% ofiar to u nas (gdzie część i tak zwalnia), czy też z
niemieckich autostrad, gdzie są stosowne znaki?
> Gdyby zamiast tego udało się ograniczyć liczbę ofiar suchej nawierzchni o
> zaldwie 10%, to przeżyło by więcej ludzi.
No popatrz. Pomijam już fakt, że lawirujesz, ale pokazałeś 'piękną'
rzecz - do największej ilości wypadków dochodzi w dobrych warunkach
pogodowych i niestety prędkość jest jednym z głównych czynników
wyrządzanych szkód, ofiar itd. Tak, ludziom się wydaje, że jest
sucho, miło, można polatać...
> Takie proste prawidła - poprawiać trzeba tam gdzie giną ludzie, bo nie
> chodzi o żadne procenty czy stosunki, a liczbę ofiar.
Nie tylko tam, gdzie giną, tylko dlaczego giną. No i nie jest to
tylko kwestia prędkości.
>>> No i jazda 140 polską autostradą nie jest żadnym wykroczeniem,
>>
>> Hmm, zdaje się, że niezupełnie o to chodziło wprost. Za 149 nawet nie
>> mogą w teorii złapać.
>
> Nie jest to prawda.
No jak nie - przecież w kółko o tym "piszecie".
> Mandat za przekroczenie o 1km/h jest i wynosi 50>zł i
> 1pkt karny i nie ma żadnych przeszkód żeby za takie wykroczenia karać.
> Domyślam się że pomyliłeś prędkości dozwolone z warunkami samoczynnego
> pomiaru prędkości, ale to tylko gdybanie.
O właśnie - znowu brakuje argumentów, to próbujesz ad personam. Trudno.
Źle się domyślasz - niczego nie pomyliłem.
>> No, i 180 to już tylko 40 wiecej, a nie 50.
>
> I to tu jest problem?
> Lepiej by było gdyby 180 to było o 70 więcej niż 140, czy jak?
Być może - w końcu to Twoja matematyka i Twoja argumentacja.
>> Hmmm, Skąd ten wniosek? Widziałeś A4? Masz jakieś dane, które by
>> potwierdziły to super bezpieczne 140?
>
> W 2011 roku na 1km autostrady przypadało 18km krajówek, a na 1 wypadek na
> autostradzie przypadało 42.5 wypadku na krajówkach.
> Chociaż oczywiście można mówić że autostradami nikt nie jeździ :)
Pytam jeszcze raz - "Masz jakieś dane, które by potwierdziły to super
bezpieczne 140?"
>> W sumie to po 23 i nie jest to kwestia warunków. Dla pieszych te 10
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> więcej to kolosalna różnica.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> Jak pamiętam przy podnoszeniu limitu w nocy, ilość pieszych którzy byli
> ofiarami wypadków była stosunkowo dużo niższa.
A przeczytałeś co napisałem?
> Co zresztą jest dość
> przewidywalne, bo nocą pieszych zdecydowanie mniej.
> A tam gdzie pieszych jest mniej, można jechać szybciej.
To Twoja opinia. Tam, gdzie pieszych być nie powinno, tam można
jechać szybciej. Nie tam gdzie w teorii mniej.
>> Tak, pokaż te statystyki, które potwierdzą, że jest tak samo
>> bezpiecznie (ze szczegółami) jak przy prędkości przyjętej wszędzie,
>> czyli 10 niżej.
>
> W nocy i w deszczu wypadków jest po prostu mało - na sztuki.
Ja nie o to pytałem.
>> Aaaa, możesz przy okazji podać jakie koszty generuje
>> ta dualność
>
> Mnie kosztowało póki co 0zł, a Ciebie?
Mnie kosztowała sporo więcej niż te 0zł, ale nie potrafię dokładnie
określić ile. Z całą pewnością zapłaciłem za drogę legislacyjną,
za ustawy, za wdrożenie itd. W tym za modyfikacje w oprogramowaniu
FR i pochodnych, które od 23 do 5 muszą 'samoczynnie' zmieniać próg
pomiaru. A, zapomniałbym o znakach...
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.13 22:44 J.F.
- 11.01.13 22:50 J.F.
- 11.01.13 22:58 J.F.
- 11.01.13 23:07 J.F.
- 12.01.13 00:33 RoMan Mandziejewicz
- 12.01.13 02:04 Tomasz Pyra
- 12.01.13 03:43 John Kołalsky
- 12.01.13 04:16 John Kołalsky
- 12.01.13 04:17 John Kołalsky
- 12.01.13 04:27 John Kołalsky
- 12.01.13 04:33 John Kołalsky
- 12.01.13 04:58 John Kołalsky
- 12.01.13 09:30 BaX
- 12.01.13 18:10 masti
- 12.01.13 19:04 Tom N
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=