-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
Date: Sun, 23 Oct 2011 10:40:22 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 47
Message-ID: <j80jtn$2t0$1@news.onet.pl>
References: <j7vjdm$u97$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: aaxg222.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1319359223 2976 83.6.92.222 (23 Oct 2011 08:40:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Oct 2011 08:40:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
In-Reply-To: <j7vjdm$u97$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408478
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-10-23 01:21, BartekK pisze:
> Jako że mam lada chwila wyjęty silnik z pudełka, to chciałbym go od razu
> uzbroić w dodatkowe pomiary egt (temp. spalin), temp turbo i boost.
> Silnik to V6 turbo (w sumie biturbo, ale nie ma znaczenia, bo wydech
> schodzi się do jednego kanału i napędza obie turbiny).
> Pytanie pewnie idiotyczne, ale ...
> - sensor EGT (temperatury gazów wydechowych) mierzy co? temperaturę
> spalin zaraz za wydechem z bloku, czyli w kolektorze? tuż przed turbiną?
> Za turbiną?
> - jeśli na kolektorze - to czy jest sens monitorować dwa czujniki do
> Vki, dla obu głowic?
> - jak montować by nie musieć poprawiać? (wpisująć EGT w google-images
> "egt sensor dyi" widze przedziwne cepelie, montaż na opaskę do rury,
> wiercenie i gwintowanie kolektora, wspawywane nakrętki w rurę itp)
>
> - boost mierzymy jako ciśnienie za turbiną? Czy za turbiną oraz za
> intercoolerem?
>
> No i na końcu - czy jakieś konkretne zegarki polecacie? Będę raczej z HK
> ściągał http://www.aliexpress.com/category/200000256/instrum
ents.html
>
>
EGT mierzy się zaraz na wyjściu z silnika (kolektor)
BOOST mierzy się zaraz za turbiną w sumie to możesz na tym wyjściu z
muszli dać trójnik i tam wpiąć się z miernikiem. Za IC też można mierzyć
i wtedy będziesz miał ciśnienie jakie dostaje silnika po stłumieniu
przez IC ale w ten sposób można przesadzić z doładowaniem które generuje
turbina i ją uwalić bo często gdy mamy jakiś cienki IC ciśnienie na nim
mocno spada.
Jeżeli planujesz te V6 mieć na seryjnych nastawach to daruj sobie EGT i
BOOSTA a lepiej kup ciśnienie i temp oleju. Jeżeli planujesz grube
modyfikacje oprogramowania i osprzętu to EGT i BOOST jak najbardziej
zalecane a do tego sonda szerokopasmowa i pomiar AFR (air fuel ratio).
Jak już tak planujesz kilka wskaźników to jeszcze dokup TurboTimer i
zadbaj o odpowiedni czas wygaszania auta ;)
Tak swoją drogą darowałbym sobie zakupy gdzieś u chińczyków i kupił u
nas Auto Gauge. Całkiem niezła jakość, tanie i łatwo dostępne.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 23.10.11 13:25 BartekK
- 23.10.11 19:16 Lewis
- 23.10.11 19:21 BartekK
- 23.10.11 19:45 Lewis
- 25.10.11 08:55 Rafal Lorenc
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=