eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp) › Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kilka głupich pytań o sensory silnika (EGT, Boost itp)
    Date: Sun, 23 Oct 2011 10:40:22 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 47
    Message-ID: <j80jtn$2t0$1@news.onet.pl>
    References: <j7vjdm$u97$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: aaxg222.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1319359223 2976 83.6.92.222 (23 Oct 2011 08:40:23 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Oct 2011 08:40:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    In-Reply-To: <j7vjdm$u97$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408478
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-10-23 01:21, BartekK pisze:
    > Jako że mam lada chwila wyjęty silnik z pudełka, to chciałbym go od razu
    > uzbroić w dodatkowe pomiary egt (temp. spalin), temp turbo i boost.
    > Silnik to V6 turbo (w sumie biturbo, ale nie ma znaczenia, bo wydech
    > schodzi się do jednego kanału i napędza obie turbiny).
    > Pytanie pewnie idiotyczne, ale ...
    > - sensor EGT (temperatury gazów wydechowych) mierzy co? temperaturę
    > spalin zaraz za wydechem z bloku, czyli w kolektorze? tuż przed turbiną?
    > Za turbiną?
    > - jeśli na kolektorze - to czy jest sens monitorować dwa czujniki do
    > Vki, dla obu głowic?
    > - jak montować by nie musieć poprawiać? (wpisująć EGT w google-images
    > "egt sensor dyi" widze przedziwne cepelie, montaż na opaskę do rury,
    > wiercenie i gwintowanie kolektora, wspawywane nakrętki w rurę itp)
    >
    > - boost mierzymy jako ciśnienie za turbiną? Czy za turbiną oraz za
    > intercoolerem?
    >
    > No i na końcu - czy jakieś konkretne zegarki polecacie? Będę raczej z HK
    > ściągał http://www.aliexpress.com/category/200000256/instrum
    ents.html
    >
    >

    EGT mierzy się zaraz na wyjściu z silnika (kolektor)
    BOOST mierzy się zaraz za turbiną w sumie to możesz na tym wyjściu z
    muszli dać trójnik i tam wpiąć się z miernikiem. Za IC też można mierzyć
    i wtedy będziesz miał ciśnienie jakie dostaje silnika po stłumieniu
    przez IC ale w ten sposób można przesadzić z doładowaniem które generuje
    turbina i ją uwalić bo często gdy mamy jakiś cienki IC ciśnienie na nim
    mocno spada.

    Jeżeli planujesz te V6 mieć na seryjnych nastawach to daruj sobie EGT i
    BOOSTA a lepiej kup ciśnienie i temp oleju. Jeżeli planujesz grube
    modyfikacje oprogramowania i osprzętu to EGT i BOOST jak najbardziej
    zalecane a do tego sonda szerokopasmowa i pomiar AFR (air fuel ratio).
    Jak już tak planujesz kilka wskaźników to jeszcze dokup TurboTimer i
    zadbaj o odpowiedni czas wygaszania auta ;)

    Tak swoją drogą darowałbym sobie zakupy gdzieś u chińczyków i kupił u
    nas Auto Gauge. Całkiem niezła jakość, tanie i łatwo dostępne.


    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: