  • Data: 2014-01-22 00:44:16
    Temat: Re: karta LPT a klucz sprzętowy
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-20 10:28, (c)RaSz pisze:

    > O dziwo - tym razem zgadzam się z Tobą w 100% - tach...
    >
    > Myślę nadal, że chronienie własności intelektualnej jest ciągle w
    > powijakach, i wiele jest do "wymyślenia". Temat wciąż czeka na jakiegoś
    > genialnego prawnika - bądź ich wielu. Jednak wł. intelektualną TRZEBA
    > chronić tak samo "intensywnie" jak rzeczową (a może nawet... silniej?), to
    > dla mnie niepodważalne!

    Czyli uważasz, że patentowanie oprogramowania jest dobre? Patent na
    okrągłe rogi jest OK? Ba, jest patent na koszyk w sklepie www - to
    dopiero rewolucja nie?

> [...]
    > dystrybucji wielu zasobów decydował wódz, czy też (częściej) - rada
    > plemienna. I tak oto marxizm cofnął myśl społeczną o kilka TYSIĘCY lat
    > wstecz, myśl polityczna Grecji antycznej, Rzymu, chrześcijaństwa, kolejne
    > stulecia rozwoju Europy - wszystko to poszło się - hm, kichać...
    > Bez dobrej ochrony własności intelektualnej - daleko w cyfrowym rozwoju nie
    > zabrniemy (nie tylko zresztą cyfrowym). Ta odmiana własności jest jednak
    > trudno uchwytna, i - jak wspominałem - dotąd nie doczekała się swojego
    > Hammurabiego. Wszelkie pomysły: dobre, ciekawe, a nawet... szalone - w

    Własność intelektualną chronić trzeba - przez maksymalnie 5 lat moim
    zdaniem, a nie 75 lat po śmierci autora, teraz Dysney próbuje wymusić
    zmianę na 100 lat po śmierci autora, 5 lat wystarczy, aby na danej
    własności intelektualnej zarobić, w tym czasie trzeba wymyślić coś
    nowego, co by było chronione, to dopiero by dało kopa rozwojowi.