eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodykable rozruchowe - jakie?Re: kable rozruchowe - jakie?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate1.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Date: Tue, 26 Jan 2010 22:02:27 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 33
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    References: <xjhaiemqzdv8.11i4vcji4oj04$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: newsgate1.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1264539748 32006 213.180.130.17 (26 Jan 2010 21:02:28 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jan 2010 21:02:28 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 195.69.80.7, 10.174.28.61
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20091221
    Firefox/3.5.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2250341
    [ ukryj nagłówki ]

    > Dnia Tue, 26 Jan 2010 19:49:55 +0100, kogutek napisał(a):
    >
    > > Po co bijesz pianę. Udowodnij że masz racje. Będzie szybko i skutecznie.
    > > Wystarczy że przedstawisz wyliczenie oparte o współczesny stan wiedzy. 1. Jaką
    > > oporność ma 2 metrowy kawałek miedzianego kabla o przekroju 4mm2?
    >
    > W temperaturze 20 stopni będą miały rezystancję 0,0178 ohma (4 metry kabla,
    > 4 milimetry kwadratowe przekroju przy rezystywności 0,0178 Ohma na milimetr
    > kw. na metr). Przy 120A (rozrusznik diesla 2000 ccm) na samych kablach masz
    > ponad dwa wolty spadku. Dołóż wolt na złącza, zaciski, kable w obu
    > samochodach i z 13V dawcy robi się 10V u biorcy. Napięcie rozruchu masz
    > niższe o 25%, moc rozruchu wynosi tylko 56% tej przed kablami. Zamiast
    > 1,2kW rozrusznik dostaje niecałe 700W. Uważasz to za pomijalnie małe dla
    > zamrożonego silnika?
    > Ja sprawdzałem powyższe w praktyce: na kablach 400A made in PRC trzeba
    > samochód z rozładowanym akumulatorem kilkanaście minut trzymać podłączony
    > do dawcy, by rozrusznik zakręcił wałem. A to tylko głupie 0,0178 ohma.
    >
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Przemek
    To co policzyłeś jest poprawne dla sytuacji kiedy w odpalanym z obcego
    akumulatora samochodzie nie ma akumulatora. Ktoś podawał instrukcję obsługi
    kabli rozruchowych. Nie przewidzieli takiej sytuacji. Za to napisali że w
    samochodzie z którego pobiera się prąd ma być włączony silnik. W takiej sytuacji
    należy przyjąć że u dawcy jest 14,5 wolta a nie 13. Zgodnie z tym co napisałeś u
    biorcy w czasie rozruchu będzie nie 10 a 11,5. To bardzo przyzwoite napięcie w
    czasie rozruchu. Oczywiście trochę zmanipulowalem ale jak Ty możesz to ja też mogę.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: