  • Data: 2010-01-26 22:35:25
    Temat: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 22:02:27 +0100, kogutek napisał(a):

    > To co policzyłeś jest poprawne dla sytuacji kiedy w odpalanym z obcego
    > akumulatora samochodzie nie ma akumulatora.

    Akumulator jest. Rozładowany - jeszcze pobiera prąd, zamiast coś oddać

    > Nie przewidzieli takiej sytuacji. Za to napisali że w
    > samochodzie z którego pobiera się prąd ma być włączony silnik. W takiej sytuacji
    > należy przyjąć że u dawcy jest 14,5 wolta a nie 13.

    Przy poborze 120A z obcego auta plus to co normalnie pobiera ten sprawny
    (zapłon, jakaś niewyłączona dmuchawa, ładowanie własnego akumulatora)?
    Zdrówka życzę. Widziałeś w cywilnej osobówce alternator dający ponad 120A
    przy wolnych obrotach?

    > Zgodnie z tym co napisałeś u
    > biorcy w czasie rozruchu będzie nie 10 a 11,5. To bardzo przyzwoite napięcie w
    > czasie rozruchu. Oczywiście trochę zmanipulowalem ale jak Ty możesz to ja też mogę.

    Czynników jest mnóstwo i rzeczywiście przy drobnych ubarwieniach założeń
    można dojść do diametralnie różnych wniosków. Jak pokazała mi wielokrotnie
    (i jeszcze kilku osobom tu piszącym) praktyka, takie chińskie kabelki służą
    w praktyce do podładowania padniętego akumulatora i delikatnego wparcia
    przy próbach rozruchu. Scenariusz: podpinam kable i natychmiast odpalam w
    praktyce wymaga kabli bardziej grubości palca, niż włosa. Tu jest ładny
    przykład:

    http://www.allegro.pl/item886369221_kable_przewody_r
    ozruchowe_lgy_16mm_f_vat.html

    --