  • Data: 2010-01-26 22:02:27
    Temat: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W temperaturze 20 stopni będą miały rezystancję 0,0178 ohma (4 metry kabla,
    > 4 milimetry kwadratowe przekroju przy rezystywności 0,0178 Ohma na milimetr
    > kw. na metr). Przy 120A (rozrusznik diesla 2000 ccm) na samych kablach masz
    > ponad dwa wolty spadku. Dołóż wolt na złącza, zaciski, kable w obu
    > samochodach i z 13V dawcy robi się 10V u biorcy. Napięcie rozruchu masz
    > niższe o 25%, moc rozruchu wynosi tylko 56% tej przed kablami. Zamiast
    > 1,2kW rozrusznik dostaje niecałe 700W. Uważasz to za pomijalnie małe dla
    > zamrożonego silnika?
> [...]
    To co policzyłeś jest poprawne dla sytuacji kiedy w odpalanym z obcego
    akumulatora samochodzie nie ma akumulatora. Ktoś podawał instrukcję obsługi
    kabli rozruchowych. Nie przewidzieli takiej sytuacji. Za to napisali że w
    samochodzie z którego pobiera się prąd ma być włączony silnik. W takiej sytuacji
    należy przyjąć że u dawcy jest 14,5 wolta a nie 13. Zgodnie z tym co napisałeś u
    biorcy w czasie rozruchu będzie nie 10 a 11,5. To bardzo przyzwoite napięcie w
    czasie rozruchu. Oczywiście trochę zmanipulowalem ale jak Ty możesz to ja też mogę.