  • Data: 2010-01-26 23:42:48
    Temat: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > Zdrówka życzę. Widziałeś w cywilnej osobówce alternator dający ponad 120A
    > przy wolnych obrotach?

    > Czynników jest mnóstwo i rzeczywiście przy drobnych ubarwieniach założeń
    > można dojść do diametralnie różnych wniosków. Jak pokazała mi wielokrotnie
    > (i jeszcze kilku osobom tu piszącym) praktyka, takie chińskie kabelki służą
    > w praktyce do podładowania padniętego akumulatora i delikatnego wparcia
    > przy próbach rozruchu. Scenariusz: podpinam kable i natychmiast odpalam w
    > praktyce wymaga kabli bardziej grubości palca, niż włosa. Tu jest ładny

    ozruchowe_lgy_16mm_f_vat.html

    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Przemek
    40A to norma we współczesnych samochodach. 10 sekund ładowania prądem 40A to z
    półtorej sekundy kręcenia rozrusznikiem. Minuta ładowania to 15 sekund dla
    rozrusznika. Mój samochód przy dzisiejszej porannej temperaturze w granicach -18
    stopni zaskoczył od pierwszego krótkiego kręcenia. Nie dłuższego niż półtorej
    sekundy. Jak masz problemy z odpaleniem że musisz długo kręcić to przyczyny
    rano odpalał, też zapalił od pierwszego strzału. Kręcił trochę dłużej. Ale nie
    sto razy dłużej niż ja a dwa razy dłużej. On też ma sprawny silnik. Nie zapalają
    rzęchy. W rzęchach nie ma ani dobrych akumulatorów ani pełnosprawnych silników.
    Dalej podtrzymuję że kable rozruchowe, nie ważne czy zrobione w NASA czy w
    malutkiej chińskiej fabryczce, o przekroju żyły 4mm2 są wystarczające do
    odpalenia prawie każdego samochodu osobowego. Piszesz ze wielokrotnie pokazała
    Ci coś praktyka w materii odpalania z kabli. Innym też pokazała. Wyremontujcie
    sobie silniki, tak jak ja to zrobiłem, i zapomnicie o problemach z odpalaniem.