  • Data: 2010-01-27 09:06:41
    Temat: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 40A to norma we współczesnych samochodach. 10 sekund
    > ładowania prądem 40A to z
    > półtorej sekundy kręcenia rozrusznikiem. Minuta ładowania
    > to 15 sekund dla
    > rozrusznika.

    Czyżby? Twoje rozumowanie jest w jakimś sensie nawet
    słuszne, ale nie uwzględnia jednej rzeczy, bardzo istotnej
    :-). Otóż sprawdzi się tylko w przypadku lekko rozładowanego
    akumulatora, któremu tak naprawdę brakuje bardzo niewiele
    energii żeby uruchomić silnik. Natomiast dla aku
    rozładowanego poważniej nie jest już tak różowo ;-).

    > Nie zapalają
    > rzęchy. W rzęchach nie ma ani dobrych akumulatorów ani
    > pełnosprawnych silników.

    Popatrz, a w poniedziałek w 3-letnim fordzie mojej żony padł
    na amen akumulator :-). Rzęch? Jeśli rzęch to najwyżej
    akumulator, bo nie sądzę żeby silnik... No a na akumulator w
    nowym aucie raczej nikt wpływu wielkiego nie ma, chyba że
    lubi poprawiać fabrykę ;-)

    > Dalej podtrzymuję że kable rozruchowe, nie ważne czy
    > zrobione w NASA czy w
    > malutkiej chińskiej fabryczce, o przekroju żyły 4mm2 są
    > wystarczające do
    > odpalenia prawie każdego samochodu osobowego.

    Tak, ale pod warunkiem który opisałem na początku :-).
    Rzeczony akumulator forda padł prawie do zera i niestety
    trzeba było ładnych parę minut go ładować z mojego auta żeby
    raczył zakręcić. A i to ledwo... Kable mam przyjamniej 6mm2,
    złącza polutowane a nie marnie zaciśnięte :-). Styk do klem
    też możliwie najlepszy jak na tego typu złącze...