  • Data: 2010-01-26 20:42:03
    Temat: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Jan 2010 19:49:55 +0100, kogutek napisał(a):

    > Po co bijesz pianę. Udowodnij że masz racje. Będzie szybko i skutecznie.
    > Wystarczy że przedstawisz wyliczenie oparte o współczesny stan wiedzy. 1. Jaką
    > oporność ma 2 metrowy kawałek miedzianego kabla o przekroju 4mm2?

    W temperaturze 20 stopni będą miały rezystancję 0,0178 ohma (4 metry kabla,
    4 milimetry kwadratowe przekroju przy rezystywności 0,0178 Ohma na milimetr
    kw. na metr). Przy 120A (rozrusznik diesla 2000 ccm) na samych kablach masz
    ponad dwa wolty spadku. Dołóż wolt na złącza, zaciski, kable w obu
    samochodach i z 13V dawcy robi się 10V u biorcy. Napięcie rozruchu masz
    niższe o 25%, moc rozruchu wynosi tylko 56% tej przed kablami. Zamiast
    1,2kW rozrusznik dostaje niecałe 700W. Uważasz to za pomijalnie małe dla
    zamrożonego silnika?
    Ja sprawdzałem powyższe w praktyce: na kablach 400A made in PRC trzeba
    samochód z rozładowanym akumulatorem kilkanaście minut trzymać podłączony
    do dawcy, by rozrusznik zakręcił wałem. A to tylko głupie 0,0178 ohma.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek