  • Data: 2010-01-26 19:49:55
    Temat: Re: kable rozruchowe - jakie?
    Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tam nie ma nic do przyswajania. Wielka teoria o obciążalności przewodników
    > pomijająca ich oporność. Byłaby prawdziwa, gdyby oporność kabli nie
    > powodowała, że maksymalny prąd przy rozruchu z chińskich kabli i tak nie
    > przekroczy kilkunastu amper. Dla Twojej wiadomości: takie kable nawet nie
    > robią się ciepłe, a rozrusznik nie ma siły obrócić zimnego silnika przy
    > próbie rozruchu. Problemem nie jest spłonięcie przeciążonych kabli, ale
    > mikry prąd jaki przez nie płynie.
    > Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz, w którym kościele.
    >
    > --
> [...]
    Po co bijesz pianę. Udowodnij że masz racje. Będzie szybko i skutecznie.
    Wystarczy że przedstawisz wyliczenie oparte o współczesny stan wiedzy. 1. Jaką
    oporność ma 2 metrowy kawałek miedzianego kabla o przekroju 4mm2? 2. Jaki
    wystąpi na nim spadek napięcia. 3. Ile amperów można można przepuścić przez taki
    kabel żeby do odbiornika dotarło napięcie o 1,5V mniejsze niż napięcie źródła
    prądu? Skończysz takim wyliczeniem dyskusję raz na zawsze. Tylko czy nawet jak
    policzysz to będziesz na tyle odważny żeby się pod wyliczeniem podpisać? Ale to
    już nie moja sprawa.